Kuidas tuua tööandja bränd tugeva tarbijabrändi varjust välja. Paljude põnevate algatustega, mis puudutavad tööandja brändingut on tänaseks silma jäänud Elisa. Tööandja brändi arendamisest rääkisime Elisa personalijuhi Kaija Teemägiga.
Kaija sõnul sai tööandja brändi arendamine sai alguse sellest, et jõuti staadiumi, kus ei tulnud peale enam piisavalt häid kanditaate. Inimesed ei tahtnud ettevõttesse tööle tulla, kuna ei teadnud Elisast midagi.
Alguses hakati plaani pidama ja püüti aru saada, kus tööandja brändiga hetkel ollakse. Esimene pool aastat kulus sellele, et selgeks saada, mida ettevõtte omad töötajad arvavad ning mida turul üldiselt arvatakse. Pärast seda oli vaja otsustada, mis on see positsioneering, millega hakata tegelema.
Kaija Teemägi
Vajaduste väljaselgitamine
Elisal on kolm sihtrühma, millega tegeletakse: jaemüük ja klienditeenindus, telefoniteenindus ehk kõnekeskus ja IT-sektor. Nende kolme jaoks õnnestus leida ka ühine positsioneering, aga tõlgendus ja tööandja väärtuspakkumised on erinevad. „Kui IT-inimeste jaoks on hästi oluline, et nad saavad midagi tähtsat korda saata, siis teeninduses on oluline pigem stabiilsus ja hea töökeskkond. Võtmekohaks ongi nende vajaduste ja ootuste kindlaks tegemine,“ sõnas Elisa personalijuht.
Elisas sooviti teha asju uuel ja nutikal viisil. Sellest tekkis kaks erinevat teemat, millega edasi minna. Nendeks said kaugtöö ja osaline tööaeg. Oluline on märkida, et nendeni jõuti töötajate tagasiside kaudu.
Rääkides kaugtööst, siis esimesena kangestub inimeste silme ette kodukontor. Elisa näitel ei ole kaugtöö tegelikult vaid ainult kodukontor. Isegi kui me kontoris ringi liigume, siis oleme ühes koosolekuruumis või teises ja füüsiliselt mitte ühes kohas. Vahet ei ole, kus sa füüsiliselt asud, vaid töövahendid, mõtteviis ja hoiakud.
Tööandja brändi ja tarbija brändi kokku viimine
Kaija Teemagi toob välja, et tööandja brändi ja tarbija brändi kokku viimisel on oluline vaadata, et ettevõtja ise tarbija brändiga konflikti ei läheks ja elu ei oleks pöördvõrdeline. „Kui me pakume teenuseid, mis lasevad elu mugavavamaks teha ja tegutseda asukohast sõltumatult ja meie oma tööviisid on vastupidised, siis sealt tekib konflikt,“ sõnab Kaija. Tihti on Elisa töötajad just need esimesed testijad, kes proovivad teenuse ära ja sealt edasi vaadatakse, kas minna projektiga edasi või mitte.
Väljakutsed tööandja brändingu kujundamisel
Kui rääkida sellest, kuidas meeskond võttis vastu tööandjabrändi arendamise mõtte, siis kõige suurem töö oli juhtide kaasamine. Kaija sõnul on arusaama viimine erinevate juhtideni äärmiselt oluline, sest juhid omakorda mõjutavad tiimide hoiakuid.
Tööandja brändis kõige keerulisem on olnud fookuse leidmine ja hoidmine. Tagasiside tuleb päris pika viibega ja võib tekkida tunne, et teed tühja tööd. Plaan peab olema umbes 3-aasta perspektiivis valmis tehtud. Tulemused võtavad aega.
Pikemalt kuula Elisa tööandja brändingu lugu Turundusraadio saatest.