Seminaril SOTSIAALNE TURUNDUS läbiviidud workshopi käigus genereeriti osalejate poolt mitmeid põnevaid ideid ja lahendusi:
Ülesanne: Paku välja kolm lahendust, kuidas läbi ..../erinevad vaatenurgad/ panna inimesed poole vähem jooma?
1. Läbi uudishimu:
- Kaine pidu (a’la silent disco). Superpidu ilma alkota.
- Hea pidu jääb meelde/on meeles.
- Vanadekodus üksi või kaine ja lapselapsega.
2. Läbi hariva momendi:
- Teaduslike faktidega tarbijaid hirmutada ja šokeerida!
- Keegi „oma inimene”, armas ja usaldusväärne räägib silmast-silma inimestega. Personaalselt!
- Läbi raha ja arvutuste näidata palju säästab mitte alkoholi tarbimisega. Nt: „Sa võiks käia aastas korra soojal maal reisil, kui ei jooks iga õhtu õlut!” Selliseid harjutusi tehakse juba koolis matemaatika tunnis!
3. Läbi eesmärkide püstitamise:
- Jõua oma päevaga rohkem (kvaliteetaeg).
- Lapsed ja eeskuju.
- Hirmu tekitamine – st. tervis, kaotad töö, sõbrad, lähedased.
4. Läbi eesmärkide püstitamise:
- Tee oma naine/mees õnnelikuks! Joo poole vähem.
- Säästa järgmise reisi/suurema ostu raha! Joo poole vähem!
- Iga kord, kui tekib soov juua, tee hoopis heategu!
5. Läbi hariva momendi:
- Alkoholil olgu eraldi poed. NB! Täna piim ja alkohol koos.
- Video-pilt. Hariv teema, kuidas näed välja
- Alkohol on tarkade jook.
- 0 kokteili; 3 kokteili; 8 kokteili
6. Läbi hasardi tekitamise:
- „Templi kogumise kaart”. Lähed oma lemmikbaari ja kogud nö templeid, kui võtsid alkoholivaba joogi – iga 5.tempel=tasuta vmt
- „Sotsiaalse survega aktsioon”. Kes kõige kauem peab vastu sinu sõpradest.
- Ööklubi näide, kes lahkub ööklubist kõige vähem välja puhu, saab auhinnaks midagi.
7. Läbi hasardi tekitamise:
- Kasuta poole rohkem jääd =
- Võistlus = kes suudab olla kauem ilma alkoholita
8. Läbi võistlusmomendi:
- AAA mäng – mitmes päev oled kaine
- Sõpruskonna kihlvedu – alko eelarve võidufoni – kes kauem vastu peab, võidab
- Õllesummeri mäng – a) ei osta b) võidab see, kellel on kõige rohkem sõpru, kes ÕS-le ei lähe
9. Läbi võistlusmomendi:
- Alkovaba kuu/kvartal/aasta – motivatsiooniks kingitused. Pärast jätkukampaania – pikenda perioodi – suuremad kingitused.
- Positiivsed eeskujud – kaine olla on „in”. Ürituskorraldajatele – on hea eeskuju mitte võtta toetajaks alkofirmasid.
Infopesa: