fbpx Kuidas ökoturundusega kasumisse jõuda? | Marketingi Instituut
07.05
2015

Kuidas ökoturundusega kasumisse jõuda?

Kas roheline mõtteviis algab ettevõtte missioonist, reaalsetest tegevustest, hoopis elustiilist või tootest? Rohelisema ja teadlikuma elustiiliga tarbijate sihtrühm on täpsemaks kujunemas ning järjest laienemas. Nad on teadlikud ja tundlikud ning nendele meelejärgi olemine on järjest suurem väljakutse. Kes sihtrühma elustiili ja harjumusi tegelikult mõjutavad?

On ju enamus öko-tooteid ja teenuseid kallimad nii, et kõik huvilised endale loodustooteid lubada ei saagi. Kuid on ettevõtteid, kes suudavad ja oskavad oma ettevõtte ja toodetega laieneda nii Eestis kui ka rohelise mõtteviisiga tooteid eksportida. Kuidas ja mis võtetega jõutakse kasumini?

Eestis on mitmeid edulugusid firmadest, mis on rahvusvaheliselt läbi löönud. Üks firma, mis on oma kaubad nõutuks teinud, on küünalde ja looduskosmeetika tootja Joik. Enamik inimesi Eestis on sellest nimest kuulnud, kuid mitte kõik pole kursis, mis firmaga on tegu ja mida täpsemalt nad toodavad.

Rääkides lühidalt, on tegemist Eesti praeguse edukaima looduskosmeetikat tootva ettevõttega, kõik tooted valmistatakse käsitööna, need on võimalikult naturaalsed ja looduslike koostisosadega, samas kauni välimuse ja heade lõhnadega. Mis tähendab aga omakorda seda, et looduslik ei pea alati olema lõhnatu või kole. Kõlab ju hästi?

Firma algusaastad on muinasjutulised - firma asutaja otsis kvaliteetseid ja hästi lõhnavaid aroomiküünlaid, kuid pettus kordi lubatud lõhnaelamuses. See andis indu süveneda ise lõhnaküünalde põnevasse maailma ja õppida valmistama selliseid küünlaid, mis põleksid kvaliteetselt ja puhtalt ning mille aroom annaks au lubatud lõhnale. Aastatepikkune töö ja katsetamine on viinud sihile – lisaks küünalatele on tootevalikus ka seebid, kehaõlid ja -kreemid, vannitooted ja viimaks ka käte-jalgade ning näohooldustooted

Tänaseks on hobist kasvanud välja täismahus ettevõte. Sellegi poolest - klassikalist müügitegevust viljeles Joik rohkem firma algusaegadel. Raja taha pääsemiseks tehakse muidugi ka täna müügitööd. “Meie sõnum ka teistele Eesti ettevõtjatele on see, et aktiivsele müügitegevuse peaks eelnema tugev tootearendus ning turundusmaterjalid peavad olema korralikud ning turundustegevus aktiivne – küll siis ka müük järgneb,” selgitab Joiki turundus- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu.

Et kuulda täpsemalt, kuidas ökoturundus hetkel toimib, tule Tallinn Marketing Weekile kuulama rohkem lugusid rohelisest turundusest, kus lisaks Kadri Mäesalule esinevad ka Katrin Jõgisaar (Bioneer.ee), Aigi Vahing (Lilleoru MTÜ), Lauri Lainjärv (Bliss) ja Kristina Dryža, kes on futurist ja trendide ennustaja Austraaliast. Rohelise turunduse seminari toimub 18. mail kell 15-17  Tallinki laeval Victoria I (laev on sadamas). Vaata täpsemalt siit.

Vaata kogu Tallinn Marketing Week programmi ja esinejaid siit.

Kommenteeri meie Facebooki lehel