fbpx Ferrel panustab haagiste ekspordis oma brändile | Marketingi Instituut
20.11.12

Ferrel panustab haagiste ekspordis oma brändile

Põllumajandusmasinate ja -haagiste tootmisega tegelev AS Ferrel valmistas kümne aasta jooksul allhanke korras metallkonstruktsioone ning metsa- ja põllutöömasinaid mitmetele maailma tipptootjatele. Masust alguse saanud hinnasurve sundis ettevõtet ärimudelit korrigeerima ja nii hõivab Ferrel viimased kolm aastat rahvusvahelist turgu omaenda brändiga, et tagada tootmisele kõrgem kasumimarginaal. 

2009. aastal tuli Ferrel oma nime all turule kahe uudse metsaveohaagise mudeliga, milles on ühendatud erinevate konkureerivate toodete parimad omadused. Professionaalse isevedava metsaveokäru 12T4WD projekti elluviimiseks saadi tootearenduseks toetust ka EAS-ist. 2010. aasta suvel hakkas Ferrel tootma ka põllumajandushaagiseid, olles käesolevaks hetkeks toonud turule juba üheksa erinevat haagisemudelit. 2011. aasta kevadel toodi turule ka väiksem metsaveohaagis ning palgitõstukid. Sellel aastal lisandusid tootmisesse liivapuisturid.

Firma annab Lääne-Virumaal Sõmerus ja Ida-Virumaal Kiviõlis asuvates tehastes tööd 42le töötajale. Ferreli 23-aastane ekspordi müügijuht Mihkel Sepp on üks neist 25st noorest, kes 2012. aasta kevadel EASi toetatud mainekasse Ekspordirevolutsiooni programmi pääses. Sellest hetkest on kogu müük Ferrelis tema kanda, kuna 85% toodangust lähebki piiri taha. „Oleme varasema allhanke perioodiga küll käibes kaotanud, kuid kasumimarginaal on suurem,“ räägib ta ettevõtte kogemusest. „Kasum on muuhulgas tõusnud ka tänu rohkele tootearendusele.“

2011. aastal ulatus Ferreli käive 1,5 miljoni euroni. Sepa sõnul on keeruline välja tuua ühte põhjust, miks 6 000 € - 11 000 € baashindadega haagised Skandinaavlastele meeldivad, kuid enim on näiteks rootslased kiitnud disaini ning töökvaliteeti. Hinna osas Ferrelil teiste tootjatega suuri eeliseid pole – toode võib küll olla odavam, kuid koos transpordiga eksporditurule hinnad võrdsustuvad.

Tallinna Tehnikaülikooli tootearenduse eriala lõpetanud Mihkel Sepp on terve elu tegelenud purjetamisega ja omab ka ise väikest arendavate mänguasjade tootmisfirmat, millega tegeleb nädalavahetustel. Oskust maailma laiemalt vaadata ning huvi rahvusvahelise kaubavahetuse vastu süvendas temas 3 kuu pikkune reisi- ja töökogemus Havail. Ekspordirevolutsiooni programmis kiidab ta kaasõpilasi, lektoreid ja praktilisi teadmisi ekspordi planeerimise osas. „Kaasõpilased on väga huvitavad edumeelsed tegelased. Meil kõigil on ühine joon: meile on olulised saavutused. Kui Ekspordirevolutsioon peaks ka kolmandat korda tulema, siis soovitaks kõigile, sest selles üheaastases programmis osalemine on etem, kui õppida ülikoolis kaks-kolm aastat turundust.“

Mihkel Sepa sõnul pole Ferrel küll veel oma brändi lõpptarbijate jaoks jõudnud suureks ja tuntuks reklaamida, kuid tänulike klientide arv Soomes ning sellest aastast alates ka Rootsis, Norras ja Saksmaal kasvab jõudsalt. „Miks me oma edasimüüjatele meeldime, on ilmselt see, et meil on pikaaegne tootmiskogemus ja et oleme oma tooteid müünud maailma tipptegijatele,“ usub ta. „Lisaks on oma brändist kasu seetõttu, et nüüd tulevad kõik firma sisesed arendused kasuks meile, mitte allhanke korraldajatele.“

Sepp möönab, et peamise eelise annab välisturgudel siiski meie töömeeste professionaalsus ja nõukogude ajast pärit leidlikkus.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel