fbpx Turundusraadio - mittetraditsioonilise reklaami võidu valem | Marketingi Instituut
29.03
2016

Turundusraadio - mittetraditsioonilise reklaami võidu valem

Ebatraditsioonilise ja tavapärase reklaami piirid on hägustumas, sest kõik reklaamikanalid on omavahel läbi põimunud: reklaamplakat näitab videot, veebimeedia kanalid liiguvad televisiooni, mobiil pakub palju põnevaid tehnilisi lahendusi jne. Rivo Põldoja, Ekspress Meedia reklaamidirektor, kõneles Turundusraadios muutunud reklaamimaastikust, uutest kanalitest ja mittetraditsioonilise reklaami võimalustest.

Mittetraditsiooniliseks reklaamiks võib lühidalt nimetada mobiilireklaame, sotsiaalmeediat, RTB-d, veebitelevisiooni. Palju on ettevõtteid, kellel tavaline desktop-versioon kodulehel puudub, kodulehe asemikku täidab sotsiaalmeedia lehekülg.

Rahvusvahelises pildis näeb palju spetsiaalselt veebile toodetud klippe. Veebitelevisioon on ülesanne, mis on Eestis lahendamata. YouTube’i reegel - viis esimest sekundit tasuta – on pannud säravad pead tööle, kuidas viie sekundiga sõnum kliendini viia, et tekiks soov reklaam lõpuni vaadata.

Ekspress Meedias tegelevad alates märtsist kaks uut loovagentuuri taustaga töötajat mittetraditsioonilise reklaami uudsete lahenduste väljamõtlemisega, et olla paremaks partneriks klientidele, meediaagentuuridele, loovagentuuridele, turundajatele.

Rivo Põldoja selgitab, et RTB, Real-Time Bidding, on oksjonisüsteem, mis võimaldab klientidel reklaami osta kõikides nendes lehtedes, kes on reklaamipindade oksjonisüsteemiga liitnud. “RTB süsteem muudab meediaplaneerijate jaoks online-meedia ostmise oluliselt mugavamaks,” kinnitab Eskpress Meedia reklaamidirektor.

Selle aasta alguses on Ekspress Meedias uus positsioon – meediaostujuht, kes on programmeerinud reklaamimüügitiimi nii, et oleme valmis väiksematele klientidele koostama kampaaniaid, mis hõlmavad lisaks Delfile ka kõiki neid saite, kes on oksjonisüsteemi ehk RTB platvormiga liitunud, nt Postimees jt. See on võidukoht mõlemale osapoolele. Suurim mittetraditsioonilise reklaami kliendisegment on e-kaubandus.

Kui palju mittetraditsiooniliste kanalitega on mõistlik panna loovasse poolde, kui palju meediasse? “Meie majas nimetatakse mittetraditsiooniliseks eelkõige loovat poolt, et asju ebatraditsiooniliselt välja mängida. HTML mängudena, lugejamängudena, sisuturundusartiklitega, videoklippide näol saatesarjana, põneva bänneri kasutusega jne. Osakaal võib erinev olla; kliendiga kooskõlastatakse eelarve ja eesmärk. Vastavalt sellele pakutakse lahendusi, piiri tõmbamine on siis juba maitseasi,” usub Põldoja.

Rahvusvaheliselt on suur ootus, mis hakkab sündima auto nutiseadmetega. Millise koha võtavad uudistesaidid? Kuidas kasutatakse nutikellasid? Rahvusvaheliste uudistega tuleb end kursis hoida ning kõik uued ideed arutatakse tiimiga läbi. Loogika on lihtne: kellel on sisu, suudab klienti kõnetada.

Mis võib mittetraditsioonilise reklaami tegemisel valesti minna? “Meie suudame tooted ära näidata, kuid me ei saa garanteerida, mis toimub kliendi kodulehel ja mis edasi saab. Püüame ostuprotsessi lõpuni mõjutada. Töötame selle nimel, et võimalikult erinevates valdkondades tekiks kompetents,” selgitab Rivo Põldoja ja lisab, et takistuseks võib olla tõsiasi, et kliendid ei jaga sageli lõpptulemust. Ometi on lõpptulemuse jagamine oluline, sest tiimi kompetentsusest võidab kogu valdkond.

Kuula Turundusraadio saadet.

Tule osalema ja teadmisi täiendama ka Tallinn Marketing Week seminaridele www.tallinnmarketingweek.com!

 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel