
Eelmise nädala Turundusraadios tõi internetiturunduse guru Priit Kallas välja kaks lihtsat nippi, kuidas Facebookis oma turundust tõhusamaks muuta. Esiteks meenutas ta, et Facebookis on mõtet jagada vaid eristuvat ja huvitavat sisu, mis tuleb enne kas huvitava tootepildi, blogipostituse vms näol luua. Selleks aga, et ettevõtte tasuta postitusi näeks üle 1% liitunud sõpradest, tuleks oma firma sees panna tööle laikijate, jagajate ja kommenteerijate armee, mis tagab postituse jõudmise ka teiste sõpradeni.
Priit Kallas rõhutas Turundusraadios rääkides, et tema teada kasutavad Eesti ettevõtted senini sotsiaalmeedia peamise turunduskanalina Facebooki ja seda eelkõige riigisiseseks turundamiseks. Kallase sõnul pole tal infot suurtest Eesti ettevõtetest, kes Facebooki ka rahvusvahelises turunduses olulisel määral kasutaks. Kui just muusikuid nagu Kerli või Dragons mitte arvestada.
Kallas märkis, et kui võrrelda brändide, firmade või eraisikute postituste populaarsust ja mõju, siis on need oluliselt tagasihoidlikumad kui Facebooki teemagruppides tehtud postitused. Sellest juhtuvalt tuleks arvestada, et Facebookis hakkavad levima, kommentaare ja laike tootma vaid teatud üldhuvitavad ja visualiseeritavad teemad. Näiteks jagatakse rohkem moe, disaini, kino, muusika, jms seonduvat. Siiski on kõigi nende postituste edu eelduseks tugev ja eristuv sisu. Sisu võib olla kasulik ja huvitav blogipostitus, eristuv tootepilt või video. „Sotsiaalmeedia võimendab erakordsust, mitte tavalisust,“ ütles ta.
Kallas tõi näite ka edukast rahvusvahelisest Facebooki turundusest siitsamast Eestist. Tema sõnul saab näiteks Peep Laja, kelle ettevõte ConversionXL aitab muuta veebilehti müüvateks, igal nädalal mitmeid rahvusvahelisi päringuid just läbi selle, et toodab oma blogis sisukaid ja huvitekitavaid artikleid ning jagab neid Facebookis. Laja on väidetavalt kogu oma turunduse pooleteise aastaga üles ehitanudki üksnes blogi ja Facebooki koostoimes.
Priit Kallas rõhutas aga, et Facebook pole ise mingi võluvits, vaid üksnes kanal, kust kaudu leida uusi sõpru, kellega edasi suheldes on võimalik aja jooksul teada saada nende e-maili aadressid ja seejärel juba neid tasapisi individuaalselt töödeldes jõuda võib-olla ka pakkumiste ja müügini. „Facebook on tegelikult vaid kontaktide kogumise koht. Pärast kontaktide loomist algab ropp ja raske töö,“ lausus ta edutoovaid müügitegevusi silmas pidades.