
Pure Digital Technologies oli marginaalse turuosaga ühekordsete videokaamerate tootja. Tagasihoidlik ettevõte tagasihoidliku tootega. Ühel päeval otsustasid nad luua tõelise videokaamera, aga nad mõistsid kiiresti, et neil ei ole ressursse konkureerimaks turuliidrite tootearenduse ja turundusega. Tüüpiline mitteturuliidri olukord.
Mida nad siis ette võtsid? Kuna nad ei suutnud konkureerida parema videokaamera tootmisel, otsustasid nad luua oluliselt kehvema toote. Nad olid märganud, et vanad video loomise viisid olid muutnud väga odavaks, sest kõik konkurendid soovisid kasutada uuemaid ja paremaid tehnoloogiaid. Toote nimeks sai Flip.
Nad panid kaamerale ümber odava õhukese plastkorpuse, jätsid väljaarendamata kõik lisafunktsioonid välja arvatud USB ühendus ning müüsid seda väga odavalt. Niisiis odav, lollikindel ja väike kaamera, mis sobis just youtube generatsioonile.
Peale turuletoomist sai Flipist kiiresti üks bestsellereid videokaamerate hulgas. Ettevõte aga kasvas 50 000 protsenti viie aastaga.
Konkurendid seevastu jälestasid Flippi, sest olles kogu elu keskendunud veel parema toote loomisele, ei suutnud nad ise näha odavas alternatiivis mingit võimalust.
See on hea näide provokatiivsest mõtlemisest, mis võib muuta ettevõtet. Olid ju seni kõik konkurendid keskendunud natuke teistmoodi mõtlemisele, kuid nii radikaalselt ohtlik lähenemine jäi neile kaugeks.
PS. Tegemist on looga Alf Rehni raamatust Ohtlikud ideed: kui provokatiivne mõtlemine muutub väärtuslikumaks varaks. Selle aasta Pärnu turunduskonverentsi programmijuhina kasutasin võimalust kutsuda Alf Rehn, Soome ägedaim juhtimisprofessor Pärnu Turunduskonverentsile esinema.