
Juba teist aastat valib Marketingi Instituudi Turundusraadio välja Aasta Turundustähe. Kandidaatideks on kõik aasta jooksul auhinnatud Nädala Turundustähe võitjad. Turundusteoks on kvalifitseerinud erinevad projektid, kampaaniad ja reklaamid, mis on aasta jooksul raadiotegijatele ja -kuulajatele silma jäänud Eestist ja mujalt maailmast ning mis eristuvad keskpärastest. Mäletatavasti pälvis 2013 aasta turundustähe ülekaalukalt ansambel Winny Puhh Rick Owensi moeshõu eest.
Aasta Turundustäht 2014 tiitli võitis ...... Lyoness! Palju, palju õnne võitjale! Kuula saadet.
Austriast alguse saanud Lyoness on maailmas tegutsenud juba 11 aastat ja kuigi internet on täis lugusid temast kui püramiidskeemist, on asi siiski palju lihtsam: tegu on ettevõtetelt hulgisoodustusi välja kaupleva võrgustikuga, mis ei eelda liitunud tarbijatelt mingit rahalist panust, kui pakub selle asemel mitmeid hüvesid, millest enim reklaamitum on 2% raha tagasi igalt ostult. Sama kasutavad ka paljud pangad ja kaupluseketid, Lyoness eritub seetõttu, et tegu pole vaid ühe kaupluse kaardiga, vaid tuhandete ühise kaardi ja soodustuste võrguga - amazon, ebay, jt sealhulgas.
Turundajatena me võime kiruda, et „raha tagasi“ ei pane kedagi liigutama, harjumusi muutma, kuid praktiline elu näitab, et Eestis me nii kaugel veel pole. Lyoness on seda tõestanud. Võib arvata, et neist 75000 liitunust on 7500 kaardi igapäevased aktiivsed kasutajad ja küllap peagi ka enamad kui suuremaid tarbimiskohti juurde tuleb ja Lyoness oma võrgustikule eripakkumisi suudab hakata tegema. Ja kui mõelda, et saad tasuta kaardi, mida kasutada umbes pooltest sisseostudest ja säästad iga kuu sellega 20-30 EUR, siis miks ka mitte seda omada. Pank võtab sult teenustasudena umbes sama summa ära.
Kuigi tegu on suure firmaga, mille käive üle miljardi euro, andis tõuke nende esitamiseks Turundustähe kandidaadiks pigem nende kasvukiirus Eestis: aastaga 20 000 inimest ilma igasuguse reklaamita, ilma poode omamata. Tänaseks juba 75 000 liiget. Kuidas nad seda teevad? Väga lihtsalt; tegu on võrkturunduse või soovitusturunduse edulooga: kogu turunduse teevad ära need inimesed, kes mõistavad, et soovitades kellelegi Lyonessi kaarti, on neil selle inimese soovitajana kogu edaspidine elu võimalus saada 0.5 boonust tolle inimese ostudest. Aga Lyonessi ambitsioon on kasvada veel ca 8 korda suuremaks.