fbpx Turundusraadio: töötajate promo võimaldab suurendada teabe levikut kuni kümme korda | Marketingi Instituut
11.05
2016

Turundusraadio: töötajate promo võimaldab suurendada teabe levikut kuni kümme korda

Smarp firma kaasasutaja ja COO Mikael Lauharanta väärtustab kõrgelt potentsiaali, mis on olema igas firma töötajas, kes jagab veebis suheldes ettevõtte huvidele vastavat teavet. Info leviku objektiivseks mõõtmiseks ja analüüsimiseks on Smarp loonud ka vastava tarkvara SmarpShare.

Igal töötajal on ainulaadsed ja kvaliteetsed kontaktid, mis sisaldavad firmale suurt suhtluspotentsiaali erinevates suhtluskanaleis. „Employee Advocacy“ ehk töötajate promo võimaldab suurendada teabe levikut kuni kümme korda.  Samuti arendab töötajate osalemine veebisuhtluses ettevõtte suhtes usaldust. Tegu on win-win olukorraga, küsimus on vaid selles, kuidas aidata töötajatel paremini initsiatiivi üles näidata ja aktiivsed olla?

Töötajad tuleb varustada huvitavate materjalidega, mida saaks sotsiaalmeedias jagada. Sisu peab vastama kolmele tingimusele: materjal peab olema huvitav töötajale endale, teiseks peab sisu pakkuma huvi töötaja tutvusringkonnale, kolmandaks peab sisu teenima firma huve. Et need kolm tingimust oleks täidetud, tuleb luua erinevatele sotsiaalmeedia kanalitele erinevad sisud. LinkedIn on kõige professionaalsem sotsiaalse müügi kanal, Twitter on professionaalsem kui Facebook, kuhu sobivad pigem lõbusad ja cool’id sissekanded firma tegevusest. Loogika on lihtne: nii kaua, kuni on töötajaid ja midagi olulist öelda, on võimalik töötajate veebisuhtlusest kasu saada. Omakorda aitab see firma raha säästa. Võrdluseks: võid kulutada miljon dollarit videole YouTube’is ning tulemuseks võib olla 1000 klikki. Kui sama videot levitavad ka töötajad, on võimalik video vaadatavust suurendada kümneid kordi, seega muutub hind kliki kohta märkimisväärselt odavamaks.

Mikael Lauharanta toob näiteks Ernst and Young ärikonsultatsioonifirma, mille ametlikul firmaprofiilil on Facebookis, Twitteris ja LinkedInis kokku üle miljoni jälgija. Et aga Ernst and Youngl on 190 000 töötajat, võime võrdluseks korrutada postitused firma töötajate arvuga. Nii saame 1,2 miljoni kliki asemel 216 miljonit klikki – seega on firma suhtluspotentsiaal tohutu. „Employee Advocacy“ ehk töötajate promo platvormist lõikavad kasu ka väiksed firmad, isegi pagariärid, kes uusi töötajaid tööle värbavad ja töökuulutuste kaudu firma kohta infot levitavad.

Töötajate aktiivsust saab rakendada töötajate lõimumiseks ning firma tunnustuse pälvimiseks – ettevõte julgustab inimesi põnevat sisu jagama ning väärtustab töötajate aktiivsust. Võtmeküsimuseks on firmasisene suhtlus, sest info jagamine eeldab värskete, kvaliteetsete ja köitvate materjalide ettevalmistamist ning pidevat suhtlemist. Tarkvara abil saab jälgida klikkide ja kommentaaride arvu, kuid läbipaistvus algab siiski oma töötajate vahelisest suhtlemisest. Ühtlasi on töötajad hinnaline sihtgrupp, kes aitavad selgitada, mis on huvitav ja mis mitte, mida saab üle kanda laiemale publikule.

Huvipakkuvaks sisuks võib olla ka töötaja blogi, mida on juhtkonnale tutvustatud ja platvormi poolt heaks kiidetud. Samuti võib kvaliteetse sisu tellida ka väljastpoolt, selleks võivad olla ülevaatlikud trendianalüüsid jne.

Mikael Lauharanta on esineja ka Tallinn Marketing Week seminaril "Sotsiaalne müük". 

Kuula turundusraadio saadet: http://mi.ee/turundusraadio/employee-advocacy-in-social-selling

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel