Eesti Brändi kolmas tulemine hõlmab Eesti ühtse turunduskontseptsiooni loomist ning üleskutsesse on kaasatud kõik kaasmaalased, kellel on loovat mõtlemist. Ühendamaks rahvuslikku jõupingutust erialase tippkogemusega, küsitlesime Lars Ola Nordqvisti Rootsi juhtivast marketingifirmast Comvision, kel on muljetavaldav kogemus koostööst mitmete rahvustega ning paljude erinevate sihtkohtade tutvustamisega. Lisaks on Lars Ola Nordqvist andnud oma panuse ka Eesti söögikultuuri, golfi ja spaade tutvustamisele eelmisel aastal.
„Mulle meeldib mõte, et Eesti Brändi loomisel on kaasatud kõiki eestlasi. Eesti kuulub minu kolme lemmikmaa hulka, mille propageerimisele olen kaasa aidanud,“ kinnitab Lars Ola Nordqvist. „Esimesel kohal on New York. Võite õigustatult küsida, miks on vaja tutvustada New Yorki, mis on vaieldamatult maailma atraktiivsemaid linnu? Väljakutse teebki huvitavaks New Yorgi tuntus, samuti fakt, et New Yorgi turunduskontseptsioone töötatakse välja aukartust äratavas firmas New York City & Company, mis teeb kaastööd 2000 turundusfirmaga, mis esitlevad New Yorki kogu maailmale. Töötatakse ühtse marketingiplaani alusel ning nagu teame, on turism NY peamisi sissetulekuallikaid. Eelmisel aastal külastas NY 58 miljonit turisti, mis on 1,8 miljonit enam võrreldes 2014. aastaga. Firmas New York City & Company töötab linna volikogu, nii kohalik- kui ka turistisektor. Tegevus hõlmab kõiki turismiga seotud valdkondi: hotelle, autorenti, ülevaadet üritustest, aga ka tarbijauuringuid jne.“
New Yorgi turundamise peamiseks sihtgrupiks on Aasia, teisel kohal on Euroopa 25 miljoni elanikuga. Viimastel aastatel on üha enam rõhku pööratud Põhjamaadele. New Yorgi turunduskontseptsioon on õpetlik, sest linna tutvustamisel ei ole sihikuks võetud mitte Manhattan, vaid viis New Yorgi linnaosa, mida tuntakse oluliselt vähem. Külaliste meelitamiseks töötatakse välja kavasid, kus enam tuntud paikade kõrval erinevates linnaosades viidatakse ka uutele üllatavatele kohtadele, mida omapäi oleks raske leida, seega miksitakse osavalt uut ja vana. Arendatakse tasuta kampaaniaid, näiteks muuseuminädalaid, restoraninädalaid jne. Restoraninädalal esitletakse pikka nimekirja söögikohtadest linnajaos, kus on võimalik 25% sõbrahinnaga einestada. Neid pakkumisi tutvustatakse kogu maailmale.
Lars Ola Nordqvist kinnitab, et peamised ideed sünnivad emafirmas New York City & Companys, kus arendatakse välja strateegia, visuaal ja ideed, mida selgitatakse firma allasutustele, st 2000-le väiksemale turundusettevõttele. Kõige olulisem on organisatsiooni rahastamine. Kuid samuti annab emafirma praktilise panuse hotellis ööbimise, transpordi, teatripiletite rahastamiseks.
Väikest Eestit Suure Õunaga ehk New Yorgiga võrreldes joonib Lars Ola alla tõsiasja, et mõlema sihtpunkti puhul on määrav koha identiteedi teadvustamine. „Tuleb hoolikalt läbi mõelda, milles seisnevad rahvuslik eripära, rahvuslik tugevus, väärtushinnangud, mida soovite jagada. Eestis on küllalt kohti, mida veel ei teata ja mis on avastamist väärt. Teine oluline võtmeküsimus on jutustamisoskus. Rääkige lugusid Eesti trumpidest. Midagi uut pole vaja leiutada, oluline on riigi omapära esile tuua. Mis teeb Eestist Eesti? Mis muudab Eesti köögi nii nauditavaks? Lood Eestist loovad aluse rahvusliku imago kujundamisele. Kolmandaks on oluline kõik sõnumid veenvaks tervikuks ühendada, kasutades uudseid koostööpartnereid.“
Olgu lisatud, et Lars Ola Nordqvisti kolmas lemmik-sihtpunkt on Florida Keys, viis saart Lõuna-Miamis, mis erinevad oluliselt ülejäänud Ameerika Ühendriikidest. Sellelgi paigal jagub küllaga atraktiivsust, kuid turistide jaoks on ometi tegu n-ö avastamata kohaga. Florida Keys trumpideks on arvukate turismimagnetite kõrval veenev strateegia ja fokuseeritus, mis loovad pühendunud marketingile tugeva aluse.
Lars Ola Nordqvist on esineja ka Tallinn Marketing Week seminaril „Rahvuse brändimine“.