Suhtekorraldus on viimasel ajal populaarne termin, aga mis peitub selle mõiste taga? Teemat valgustab Ann Hiiemaa Meta Advisoryst rääkides suhtekorraldusest.
Mis on Eestis täna suhtekorralduse suurim väljakutse?
Suurim väljakutse on, kuidas kogu selle müra ja infovoo sees leida kliendi sõnumile täpselt see õige sihtrühm ja kanal, kus neid kõnetada. Kuidas jõuda ajakirjanikeni ja läbi nende õige sihtrühmani. Mõtleme, keda me tahame kõnetada ja kus see keegi on, keda me kõnetada tahame. See võib vabalt olla ühe kampaania raames rääkimine noortega sotsiaalmeedias, nende vanematega üldmeedias ja seenioritega hoopis kolmandas kanalis. Väljakutseks ongi, kuidas silma paista ja eristuda.
Missugused on suhtekorralduse olulisemad trendid?
Mida meie igapäevaselt näeme on digitaalmeedia pealetung. Ja sellega seoses influencerite kaasamine. Mida me näeme on see, et kuna Eesti on nii väike, siis meie influencerid on niivõrd üle ekspuluateeritud ja ei mõju enam niivõrd usaldusväärsena. Seoses digitaalmeediaga on suhtekorraldusbüroodele oluline olla oma kliendile terviklik partner. Kui kliendil on näiteks noorem sihtgrupp, siis meie peame leidma mooduse, kuidas kõnetada teda sotsiaalmeedias.
Sisuturundus vs tavaline ajakirjandus. Mis see proportsioon on?
Tegelikult tavaajakirjandus töötab märksa paremini. Lugeja on ka üha teadlikum ja kui ta näeb seal üleval märki "sisuturundus", siis ta suhtub sellesse artiklisse paratamatult teistmoodi kui artiklisse, mille on kirjutanud ajakirjanik. Mis ma soovitan, on see, et kui kliendil on tarvis olla nö pildil Postimehe või Delfi esiküljel kõrgel kohal mingi perioodi vältel, siis sisuturundus annab talle selle võimaluse. Vastasel juhul proovida leida uudisväärtuslik nurk ja läbi selle jõuda meediasse.
Kuidas kanalid üldse suhtekorraldajatesse suhtuvad?
Meie eesmärk on olla nende partnerid ja leida see nurk, mis oleks huvitav nii neile endile kui nende kuulajatale,vaatajatele.
Kui te täna alustate uue kliendiga, kes pole suhtekorraldajatega varem koostööd teinud, siis kuidas see käib?
Kõige parem on see, kui me istume kliendiga koos maha ja ta räägib, mis on tema eesmärk, mida ta tahaks saavutada, kes on põhilised sihtrühmad. Meie omakorda tiimiga teeme ajurünnaku ja kirjutame kokku esialgse kommunikatsiooniplaani. Siis kohtume uuesti kliendiga ja arutame, kuidas see sobib ning täiendame. Pärast plaani kinnitamist on hästi oluline, et me hoiame klienti iganädalaselt kursis, mis toimub ja mis on plaanis.
Kui palju suhtekorraldusest on tasuta?
Oleneb kliendist, kas on tasuta või mitte. Oleneb, milliseid kanaleid ja viise kasutame, kas on kaasatud ka sisuturundus, sotsiaalmeedia ja seal makstud reklaamid jne. Traditsioonilise meedia puhul võib küll öelda, et see on tasuta ja ongi vaid agentuurile makstud töötunnid.
Pikemat usutlust Ann Hiiemaaga saad kuulata Turundusraadio saatest SIIN