fbpx Roheline turundus - workshopi lahendused ja ideed | Marketingi Instituut
25.05
2015

Roheline turundus - workshopi lahendused ja ideed

Seminaril ROHELINE TURUNDUS läbiviidud workshopi käigus genereeriti osalejate poolt mitmeid põnevaid ideid ja lahendusi:

Ülesanne: Palun pane kirja küsimus, millele te vastust otsite.

1. Kuidas motiveerida inimest muutma oma käitumist soovitud/rohelises/keskkonnateadlikus suunas?

  • Motiveerida hinnaga. Toetada riiklikult (maksta ökotoodete osa kinni).
  • Inimene peab tegevuse tausta teadma (mõistmaks, mitte trendi järgima). Kommunikeerida taustainfot, teadlikkuse tõstmine (info arusaadavas keeles ja mis mingi käitumine tulevikus kaasa toob). Lahti seletada protsessietapid. Heategevus kaasata.

2. Miks mehed kardavad rohelisust? Mis on nende takistavad mõttemustrid? Pidurdavad harjumused?

  • Rohelisust esitletakse eripärase asjana, veidrikele. Võti: taimetoit maitsev, loomulik, hea, lihtne.
  • Ühiskonna väärtushinnangud. Rohelisus ei seostu jõuga. Nagu turvavöö=nõrkadele.
  • Surve on kõige suurem viga. Mehed tahavad ISE otsuseid teha. Harjumusi EI SAA kunagi jõuga muuta. Lahendus: loomulik kasv, areng, vaheetapp.
  • Mugavus ja laiskus. Iga uus liigutus – miks ma peaks? Mehed ei muretse tervise pärast enne, kui probleem on käes. Ainult seksinälg ja surmahirm panevad mehe liikuma. Vaadake JÄNESEID.
  • Uskumus: Mehed ei usu, et miski muu ka kõhtu täidab. Uskumus, et taimetoit on maitsetu. Saab muuta ainult isiklik kogemus.

3. Kuidas muuta roheline turundus tavapäraseks turunduseks, „mainstreamiks”? Et see poleks alternatiivne?

  • Aeg! Roheline on kallis, sellepärast on trend. Kemikaalid on odavamad.
  • Riiklik tasand võiks mõjutada – nt loomkatsete keelustamine.
  • Ettevõtluse eesmärk – mitte kasumi teenimine? Sots.ettev.
  • Inimesed valivad rohelise, kui midagi juhtub – nt haigus.
  • Patendid võivad olla takistuseks info levikule.

4. Kuidas teha rohelist turundus efektiivsemalt, vähesema kuluga, suurema mõjuga?

  • Rohkem silo. Rohkem rohemassi. Vanad head turundusvõtted läbi eeskujude, lumepalliefekt. Eeskujud.
  • Eeskujud. Kõige väiksem kulu on siis, kui tahetakse järgida killerkott –> 4 uudisnägu

5. Kuidas saada inimesed hoolima ja saada ostma öko tooteid (kuna hind kallim üldjuhul)?

  • Tuleb taustast rääkida (öko toote ajalugu vs mitte öko).
  • Peab selgeks tegema inimesele, miks toode talle ja maailma parem on (teadlikus).
  • Riigi toetus, seadusandlus, haridussüsteem.
  • Näita, mis juhtub. Tagajärjed tuua lähedale, et inimesed hakkaksid mõtlema (kogemustest rääkima, dokumentaalid)

6. Kas rohelisel ideoloogial põhinev äri saab olla kasumlik?

  • Toode tuleb muuta ostjale ihaldusväärseks, aga hind ei tohi olla kõrgem tavatoodetest.
  • Ühiskonna väärtushinnangute muutumine viib paratamatult rohelise ideoloogia võidukäiguni.

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel