Infot selle kohta, kes on generatsioon Z, on mitmesugust ning tihti vastuolulist. Kes nad siis ikkagi täpselt on ja millal sündinud?
Selgust teemasse aitab tuua Kohlben Vodden, ettevõtte StoryScience asutaja - auhinnatud loov-challenger. Kohlben astus üles Tallinn Marketing Weeki seminaril „Margeting Targeted at Teens“.
Hiljutiste 2018.a. uuringute järgi moodustavad generatsioon Z-i need noored, kes on sündinud aastal 1997 ja hiljem.
Neid on kujundanud terrorism ja sellega seondunud ebakindlus, mis on olnud osa nende elust lapsest saati. Nad on globaalselt väga teadlikud. Nad ei ole kinni soo-stereotüüpides. Neil loetakse olevat väga tugev tööeetika. Kui millenialitel öeldi olevat 12 sekundit tähelepanu, siis generatsioon Z-il on see juba kõigest 8 sekundit. Kui millenialid kasutasid korraga umbes kahte nutiseadet, siis gen Z puhul öeldakse see arv olevat juba viis. See fakt muudab väga palju, kuidas digiturundust tänapäeval teha.
Kohlbeni sõnul on generatsioon Z kõige kiiremini kasvav generatsioon järgmise 5-aasta jooksul. Just praegu jõuavad nad vanusesse, kus ollakse ise tarbijad ning seeläbi mõjutavad nad ka oma perekonna tarbimisharjumusi. Aastaks 2020 moodustab generatsioon Z juba 33% maailma populatsioonist ja 26% Eesti populatsioonist.
Kohlbeni soovitused generatsioon Z-le turundamises:
1. Oma selget eesmärki
Generatsioon Z otsib mõtestatud brände, kes püüavad maailma muuta või läbi viia mõnda muutust. See on hea võimalus väikestele firmadele esile tõusmiseks, seda juhul kui suudetakse eristuda eesmärgipärasusega. Selle asemel, et rääkida tootest, on vaja tähelepanu suunata pigem sellele, kes ollakse ja mille eest seistakse.
2. Ole realistlik
77% eelistab reklaamides tõelisust ja 65%-le ei meeldi liialt optimistlikud reklaamid, sest nad näevad neist läbi. Ole realistlik!
3. Paku lisaväärtust
Milline on pakutav väärtus hinna taga? Mõtle sellele, mida suudad pakkuda ekstra, et teha kliendi elu lihtsamaks. Kui suudad seda teha, siis selle mugavuse eest ollakse nõus rohkem maksma.
4. Ole disainis mobiili- ja sotsiaalmeedia sõbralik
Esimene generatsioon, kes on sünnist saati üles kasvanud sotsiaalmeediaga. 2017.a. uuringu järgi veedab generatsioon Z ööpäevas 11 tundi sotsiaalmeedias. Teades seda, on ülioluline sotsiaalmeedias kohal olla.
5. Ole kohal nii tavapoes kui netis
Üllatuslikult eelistab generatsioon Z netikaubandusele tavapoes ostlemist. Põhjuseks see, et nad soovivad toodet koheselt katsuda. Lisaks soovitakse toode kohe kätte saada ja vältida keerulist ja aeganõudvat tagastamist neti teel.
6. Eelista youtubereid kuulsustele
Kasuta reklaamimisel inimesi, kellega generatsioon Z suudab ennast samastada.
Uus reaalsus on Youtube’i ja Instagrami kuulsuste kasutamine.