Kuidas sattusite Moe‐ ja trenditoodete turunduse koolitusele?
Moe‐ ja trenditoodete koolituse läbisin pea 6 aastat tagasi. Raske on täna meenutada, kust info koolituse toimumise kohta pärines, kuid julgen arvata, et selleks oli Internet või mõni uudiskiri. Koolituse toimumise aeg langes kokku minu ettevõtte rajamise ajaga. Seega oli hea koolituse käigus üle kontrollida ja kinnitust saada, et sihid on selged ja loogilised.
Mida kõige rohkem koolituselt õppisid?
Ma osalen hea meelega erinevatel seminaridel, loengutel. Õnneks tuuakse Eestisse tihti huvitavaid välismaa lektoreid ning tänaseks on juba raske vahet teha, kust konkreetne teadmine on tulnud. Kõige eredamalt on aga mul meeles Anu‐Mall Naaritsa sõnad, et brändi välja kujunemine võtab aega 5‐7 aastat. Kunagi tundus see isegi mõistmatult pikk aeg, kuid reaalsuses nii ongi.
Kuhu olete tänaseks välja jõudnud?
Sel aastal saab minu Tallinna vanalinnas asuv moemaja‐pood 6 aastaseks. Selle ajaga on moemajal välja kujunenud kindel käekiri ja klientuur. 2 korda aastas toodame valmisrõivaste kollektsioone, millest osa saab soetada ka Tallinna Kaubamajast. Lisaks moodustab pisut alla poole meie töömahust töö eratellimustega. Valmistame kõike alates talvemantlist ja lõpetades pulmakleitidega. Kogu toodang valmib kohapealses ateljees ning kasutame vaid naturaalseid kangaid. Igapäevaselt tegutseme põhiliselt Eesti turul, kuid kliente leidub meil ka väljaspool Eestit. Hetkel käib ka töö välisturgude ja ekspordi suunas, kuid sellest pikemalt rääkida, on veel vara. Sel aastal pärjati meid ka moeauhinnaga Kuldnõel. Kuigi nõel antakse isikuliselt minule, ei saa ma mainimata jätta, et tegelikult kuulub see tervele moemajale.
Kellele soovitaksite osaleda koolitustel ja miks?
Koolitus on tugevalt moespetsiifilne ning nii heal tasemel sisu ja koolitajat on Eestis võimatu leida. Moe‐ ja trenditoodete koolitusest on kindlasti kasu kõikidele moeettevõtetele ja disaineritele. Neil, kel veel kindlat plaani ei ole, saavad väga tugeva platvormi edasi liikumiseks. Neil, kel on, kas siis kinnitust, et nad on õigel teel või vastupidi ümber hinnata oma väärtused, arusaamad, sihid. Suur pluss koolitusel on praktiliste kodutööde osa. Kui neisse suhtuda nagu tulevastesse tööriistadesse, mitte tüütutesse kodutöödesse, on kasu tulevikus reaalselt tuntav.
Millised oleks teie õpetussõnad algajale disainerile, et jõuda tippu?
Oma soovides ja tahtmistes tuleb olla kindel ja ei tohi karta meeletut hulka tööd. Mõelda sellele, et ehk ei olegi aeglane, kuid järjekindel areng, oluliselt kehvem kiirest hüppest. Korraks edu saavutada ei ole raske iseenesest, kuid seda hoida on hoopis keerulisem ülesanne. Ja loomulikult on alguses kõige tähtsam paika panna põhitõed ‐ kellele ja miks on sinu loomingut vaja.
Piret Ilves Moemaja OÜ
+372 511 0901
Rüütli 16/18, 10130 Tallinn
www.facebook.com/piretilvesmoemaja
Fotod: Rasmus Armas