Saatelõik: Turunduse uudised
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Trendwatching.com on välja toonud 10 tarbijakäitumise trendi 2015 aastal, analüüsime täna ja järgnevates saadetes neid ühekaupa.
Kuues trend on 'post-demographic consumerism' ehk trend, mis näitab, et turu segmenteerimine demograafiliste tunnuste alusel nagu sugu, vanus, sissetulek, perekond, asukoht. Jah, kõige esimesed uute toodete kasutusele võtjad on tavaliselt nooremad, kuid muus osas on turg muutunud nii muutlikuks, tõhusaks, kättesaadavaks, et need tunnused ei takista toodete kasutusele võtmist väga erinevates sihtgruppides.
Seega on segmenteerimine hoopis detailsem, kus kasutatakse nelja strateegiat
- UUS NORMAALSUS: Rõhuta uusi etnilisi, sotsiaalseid, kultuurilisi ja seksuaalseid norme. Näiteks võimaldab Facebook mõnedes riikides kasutada oma profiilis kümneid erinevaid nimetusi oma soo märkimiseks.
- AJALOO TAASAVASTAMINE: Näiteks oksjonikorraldaja Sothebys võimaldab oma oksjonitel teha pakkumisi ka e-bay kaudu.
- ERINEVATE DEMOGRAAFILISTE SIHTGRUPPIDE OMAVAHEL SIDUMINE: näiteks CNA keeltekool, kes viib keeleõppeks kokku Brasiilia noored õppurid ning USA eakatekodu elanikus.
- IROONIAGA SUHTUMINE DEMOGRAAFIASSE, näiteks Vene Sberbank pakub uue kodu ostjatele võimaluse laenata kassi, sest usutakse, et kass uues kodus toob õnne.
Mida võiksid meie turundajad nendest trendidest õppida?
