fbpx Eksport kaugetele turgudele | Marketingi Instituut

Eksport kaugetele turgudele

Saatelõik: Turunduse tulejoonel

Peale seda kui Venemaa kehtestas impordipiirangud Euroopa turgudele, on pigevalt teemaks olnud ettevõtete uutele turgudele aitamine. Küll on räägitud Hiinast, Indoneesiast ja nüüd viimasel ajal Jaapanist. Missugused on Sinu kogemusel Eesti ettevõtete võimalused kaugetel turgudel?

Sa oled ise päris Tšiilist ja seoses Vene ekspordipiirangutega Euroopa toodetele arvati ka, et see avab uued võimalused Lõuna-Ameerika ettevõtetele. Too mõni hea näide, kuidas mõni Tšiili ettevõte seda võimalust ära kasutanud on.

Kui vaadata Lõuna-Ameerika turge, siis mida peaksid meie ettevõtted tegema, et sinna pääseda?

Kui erinev on ärikultuur ja kuidas mõista sealsete klientide vajadusi?

Kuidas sellisele turule siseneda? Kas on vaja oma distribuutorit, nagu näiteks tavaks USA-s, või piisab edasimüüjatest ja agentidest?

Kui erinev on ootus tootele ehk kas on tooteid, mida võiks sellisena nagu nad on sii Lõuna-Ameerika turgudele eksportida? Mis tooted need oleksid? Või hoopis teenused?

Meie traditsiooniline lõpuküsimus, mis on ajendatud Vene impordipiirangutest Eesti toiduainetööstusele ja mille eesmärk on anda toiduainetööstusele uusi vaatenurki ja inspiratsiooni selle kohta, kuidas nende ettevõtete turundust paremini arendada. Mida võiksid Eesti toiduainetootjad õppida teilt, puidutööstuse ekspordist?