fbpx Turundamine Vikipeedias | Marketingi Instituut

Turundamine Vikipeedias

Paar nädalat tagasi rääkisime turundusraadios EV100 tähistamisega seotud projektist Miljon pluss, mille eesmärgiks on viia Eesti kohta Vikipeedias käivate artiklite arv ühe miljonini. Täna on meil hea võimalus rääkida sellsist, kuidas peaks Vikipeedias artiklit kirjutama. 

  • Alustame sellest, miks peaks ettevõtjad ja turundajad kasutama  Vikipeediat oma ettevõtte või tegemiste tutvustamiseks?
  • Kuidas Vikipeediasse artiklid tekivad? Missugune on nende loomise ja kinnitamise ning täiendamise protsess?
  • Kui mitu artiklit peaks üks ettevõte Vikipeedias enda kohta kirjutama? Kas eraldi artiklid ettevõtte, toodete ja teenuste ning asutajate kohta? Või pigem üks pikem ja põhjalikum? Kas rahvusvahelistel turgudel tegutsevad ettevõtted võiksid kohe avaldada artiklid ka oma sihtturgude keeles? Kuidas see protsess käib, kas on tegemist tõlkega või kohandamisega? Kes seda teeb?
  • Millele tuleb ühes heas Vikipeedia artiklis tähelepanu pöörata? Mis on kõige olulisem, mis vähem oluline? Missugune on soovitatav struktuur? Kas õigekirja peab ise kontrollima või teevad seda teie keeletoimetajad? Kas fakte peab ise kontrollima?
  • Missugused on suurimad vead, mida tehakse? Kuidas neid vältida? Kuidas vältida liigset reklaamilikkust?
  • Kuidas saab jälgida statistikat, näiteks mitu inimest minu artiklit loeb?
  • Kui palju peaks kavandama aega ühe Vikipeedia artikli koostamiseks?

Saatelõigu pikkus 40.35