fbpx Tarbijatrendid ja Aasta turundustäht 2016 | Marketingi Instituut

Tarbijatrendid ja Aasta turundustäht 2016

 

Umbes aasta tagasi arutasime samas seltskonnas turunduse ja tarbijatrendide üle ning võtsime teadmiseks trendwatching.com trendiennustuse 2016 aastaks, millest 5 trendi olid: 1. status test (paneb fännid proovile näiteks Lee Jeans lasi katsetada külmakindlaid teksasid ja näidata tulemusi), 2. contextual omnipresence (pimkie mini fashion bar, kus eelvalik on sinu jaoks tehtud), 3. insider trading (ettevõtte kultuur saab turunduse mõjuvaks osaks), 4. beneficial intelligence (algoritm asendab rongid enne kui nad hilinevad), 5. perspective shifts (näiteks kinkekaardid on börsiettevõtete aktsiad).

Kuidas need prognoosid realiseerusid? Mida märkasite siin Eestis juhtuvat?

Trendwatching 2017 aasta prognoos on (http://trendwatching.com/trends/5-trends-for-2017/):

  1. experience economy asendatakse virtual experience economy’ga (nagu plaanitud ABBA virtual experience tour 2018 aastal),
  2. 2. Worlds apart (mõjutab Trump, Brexit, aga soovitus mõjusatele brändidele on  aidata erinevaid maailmu tõlgendada, näiteks Kopenhageni reisibüroo MOMONDO kampaania erinevatest geenidest, mis meid ühendavad).
  3. Ingognito individuals ehk anonüümsus tuleb tagasi (näiteks tarkvara, mis võimaldab tööintervjuul kandideerijal muuta oma hääl tundmatuks)
  4. Capacity capture (kui maksad auto eest minuti ja kontori eest tunni kaupa, sööd naabri keedetud toitu jms, siis tundub traditsiooniline äri tõelise raiskamisena, nii tuleb otsida uusi säästuvõimalusi)
  5. Big Brother brands: mugavus, nähtamatus, asjakohasus. (hääl hakkab asendama ekraani ja kirja, virtuaalassistendid)

Mis ja kuidas võiks läbi lüüa Eestis sellel aastal?

 

Selle aasta turundusraadio turundustähe 10 tippkandidaati on siin. Kellele ja miks annaksite turundustähe 2016 aasta eest:

  • AHHAA teaduskeskus: järjepideva turundustegevuse ning põnevate elamuste loomise eest, mis tõi kaasa uue kuu külastusrekordi.
  • Latitude59: muljetavaldava konverentsi korraldamise eest tuues Eestisse tehnoloogiamaailma suured nimed ja põnevad start up'id.
  • Vähiravifond "Kingitud Elu": järjepideva hea töö eest sotsiaalselt tundlikul teemal
  • Pocopay AS: innovaatilise uue põlvkonna online panga rajamise eest Eesti turule.
  • Alfa-Omega Communications OÜ: suurepärase suhtekorraldusstrateegia eest SuperBusi lansseerimisel Eesti turule.
  • Pakendikeskus: humoorika ja hea nurgaga reklaamilahenduse eest.
  • EuroPark Estonia OÜ: 3000 h tasuta parkimisaja jagamise kampaania eest.
  • Ekspress Meedia AS: vahva ideega "Seeneretke" kampaania eest.
  • Kelly Sildaru: inspireerivate spordisaavutuste eest, mis aitavad tõsta nii Eesti tuntust kui innustada teisi noorsportlasi.
  • Pet City OÜ: brändi julge ja mastaapse lansseerimiskampaania eest.

Saatelõigu pikkus 37.28