Eile lõppes kandideerimine populaarsesse ekspordijuhtide koolitusprogrammi „Süsteemne eksport Euroopas“. Huvi minna oma ettevõttega välisturule või laiendada seal tegevust on sel aastal erakordselt suur. EASi ja Marketingi Instituudi koostöös läbiviidavasse ekspordiprogrammi laekus sooviavaldusi kokku 47-lt osalejalt. Kohti on programmis seekord aga 36.
Aktiivne registreerumine programmi kestis päris viimase hetkeni. „Veel terve viimase päeva saime kõnesid ja kirju ettevõtetelt, kes andsid teada, et soovivad kindlasti ekspordiprogrammi pääseda. Meil on hea meel näha, et Eesti ettevõtete huvi ekspordi vastu on niivõrd suur,“ kommenteeris sooviavalduste laekumist Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits.
Ekspordiprogrammis osaleda soovijate seas on ülekaalus toiduainete- ja elektroonikatööstuse ettevõtted. Huvilisi on ka ehitussektorist, masinatööstustest, puidusektorist, insenertehnilisest valdkonnast ning paljudest teistestki.
Lisaks madalale omaosaluse hinnale köidab eksportijaid võimalus võtta sama osalustasu eest mitmekesi osa nii koolitustest kui personaalnõustamistest. Suure kogemusega Suurbritannia, Skandinaavia, Saksamaa ja Eesti ekspordipraktikud on eestlasi tugevalt innustanud.
„Süsteemne eksport Euroopasse“ on EASi toetatud rahvusvaheline ekspordiseminaride ja personaalnõustamise programm, mida viib läbi Marketingi Instituut ja kus lektorite ning mentoritena osalevad Norra, Soome, Saksamaa, Rootsi, Eesti ja Ühendkuningriigi kogenud ekspordipraktikud.
EASi toel läbiviidava programmi „Süsteemne eksport Euroopas“ läbis tänavu kevadel juba 36 ettevõtet.