fbpx RAAMATU REEDE – Lugude rääkimise kunst | Marketingi Instituut
17.01.14

RAAMATU REEDE – Lugude rääkimise kunst

Kuidas tõestisündinud lood panevad ettevõtte elama saad lugeda raamatust – Matts Heijbel „Lugude rääkimise kunst“.

Igal perekonnal, ettevõttel või riigil on oma lugu. Inimestele meeldib lugusid rääkida. On väga tähtis, missugused on meie lood, kuidas me neid kujundame ja esitame. Hea tõestisündinud lugu annab ettevõttele oma näo ja paneb selle elama. Matts Heijbel on lugusid kogunud ja neid koguma õpetanud juba enam kui paarkümmend aastat. See, missugune on hea lugu, tuleb ilmsiks alles jutustamise käigus. Igas väikseimaski kollektiivis on peidus lood, mis koos moodustavadki selle kollektiivi sisu ja olemuse. Ja nende lugude oskuslik ärakasutamine annab võimaluse olla parem. On suur oskus lugusid rääkida ja väärtustada.

Mida silmapaistvam organisatsioon, seda rohkem on lugusid, mida temast rääkida. Iga organisatsioonikultuuri huviline teab rääkida mitmeid lugusid Ikeast, teame lugu sellest kuidas Hewlett & Packard sai alguse kuskil garaažis või kuidas loodi Body Shop. Mida neid lugusid edasi rääkivad inimesed enamasti ei tea, on sihipärane töö, mida edukad organisatsioonid teevad selleks, et neid lugusid üldse räägitaks. Inimestele meeldib lugusid rääkida ja seda on vägagi võimalik ära kasutada - edukad organisatsioonid suunavad ja õhutavad lugude kogumist ja levitamist. Ja muidugi nad valivad lugusid, mida enda kohta levitada.

Ettevõtete lood peavad olema tõesed. Need peaksid olema lühikesed, minimaalsete faktide ja nimede hulgaga. Need võivad olla nii rõõmsad kui ka kurvad.

Tarbijad ootavad lugusid ja on valmis neid edasi rääkima – kui neile lood vaid ette antakse. Toodetele-teenustele on võimalik lugude kaudu lisandväärtust anda, eriti kui need on päriselt sündinud. Seeläbi võtavad nii kliendid kui ka töötajad brändi paremini omaks.

Lugude tähtsusest ja vajalikkusest saadki sellest raamatust pikemalt lugeda!

Põnevat lugemiselamust!

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel