
Soovitame teile lugemiseks väga huvitavat raamatut tarbijakäitumisest - Dan Ariely „Irratsionaalne inimene. Kuidas me teeme oma igapäevaseid otsuseid”.
Raamat kuvab meile hea pildi sellest, kuivõrd ebamõistlikult inimesed käituvad ja kui kummaline võib olla mõnikord meie kõikide mõtlemine. Me teeme otsuseid, mis on kaugel ratsionaalsest mõtlemisest ning mida me hiljem kahetseme: võtame vastu tasuta kingitusi mida me tegelikult ei vaja; valime lemmikkommide asemel maiustused, mis meile tegelikult ei maitsegi; naudime kohest õnne pikaajalise naudingu asemel ja kõige selle taustal ei taha me tunnistada oma rumalust ning endaga manipuleeritavust. Tagantjärele kahetseme me pahatihti oma irratsionaalseid otsuseid, saades selgelt aru kui palju kaubad või teenused reaalselt väärt on. Meil on raske tunnistada endale, et oleme ebatäiuslikud ning meile tundub, et langetame kogu aeg mõistlikke otsuseid. Aga niipea kui oleme saanud aru, kui kallutatud on meie valikud ja millised irratsionaalsused on olemas, hakkame end jälgima ning saame sekkuda oma otsuste langetamisse ja tunnistame oma rumalust ebaloogilises mõtlemises.
Dan Arley kirjeldab oma raamatus paljusid katseid ja teste reaalsete inimestega. Katsed panevad meid mõtlema, kui palju mõjutavad meie otsuseid tasuta kaubad või teenused- kui vähe on vaja selleks, et mõni tasuta saadud asi inimese loogilise mõtlemise pea peale keeraks.
Väga huvitav ja oluline on Ariely raamatus sõnum, et irratsionaalne käitumine ei ole omane väheharitud, tahtejõuetutele või vähekogenud inimestele. Pigem isegi vastupidi – kogenuna muutume enesekindlamaks ja seame üha vähem kahtluse alla omaenda otsuste mõistlikkust.
Käitumisökonoomika on võimaldanud uurida igasuguseid asju alates sellest, miks meil on raske pensionieaks sääste koguda, kuni võimetuseni seksuaalse erutuse ajal selgelt mõelda - mõista mitte ainult käitumist, vaid ka otsustusprotsesse, mis on meie kõigi käitumise taga.
Raamat on kirjutatud lihtsasti loetavalt ja humoorikalt ning on väga mõnusaks ajaviiteks!
Põnevat lugemist!