fbpx Salapärane neiu trükimaailma uksi avamas | Marketingi Instituut
26.02.12

Salapärane neiu trükimaailma uksi avamas

Kui Liisi Bormeisterit esimest korda kohata, ei oskaks väikese kasvu, malbe oleku ja pikkade heledate juuste tagant tema sihikindlust aimata. Vaid sädelevad silmad reedavad vankumatut töötahet ja eesmärgistatud tegutsemist. Muhe naljasoon viitab Hiiumaalt pärit sugupuule. Ja loomulikult töötab ta oma elu kõige huvitavamal töökohal, müües Eesti firma Printcenter teenuseid Skandinaaviamaade reklaamiagentuuridele.

Liisi lugu oli alguses nagu paljudel: sündis Tallinnas, elas Mustamäel koos ema ja vennaga, käis lähedal asuvas koolis...

Kuid siis äkki tuli muutus. Veel enne kümnendat eluaastat süvenes Ühisgümnaasiumis õppivas Liisis soov välismaale vähemasti õppima minna. Esimeseks sammuks sai kooli vahetamine Järveotsa Gümnaasiumi vastu. Seal õpetati jaapani keelt ja igal aastal pääsesid tublimad lõpetajad Jaapanisse ülikooli. Sinna püüdles ka edukalt Liisi.

Kuus aastat elu Jaapanis oli tema iseseisva elu algus: esimene töökoht, esimene üürikorter, palju uusi sõpru ja Beppuse linnakeses kesk soojavee allikaid asuv Ritsumeikan Asia Pacific University. Idamaine kultuur muutis ta elu: veel tänagi on Liisil tegu, et Tallinnas inimestele tervituseks mitte sügavalt kummardada. Rahvusvahelistes suhetes magistrikraadini jõudnud neiu lõputöö viis teda aga Uus-Meremaale, kus ta uuris säästva eluviisi õpetamise mõjusid väikelastele ja noorukitele. Välismaal õppimise asjast on Liisi võtnud kaasa oskuse suhelda väga erinevast kultuurist pärit inimestega ning on rõõmus, et ülikoolist saadud sõprussuhted on jätkuvalt alles, hoolimata sellest, et kõik on leidnud endale töö ja elu maailma eri nurkades.

Liisi varjatud iseloom tõmbas teda juba lapsena hullude asjade tegemiseks. Esialgu oli selleks rulluisutamine ja nendel trikitamine. Mis siis, et joonistusringi õpetaja soovitas tal hoopis usinamini portreesid harjutada.

Nüüd on leidnud Liisi endale uue hobi –langevarjuhüpped. „See on eneseületamine, mis muudab rahulikuks muudes situatsioonides. Kui lennuki uks lahti tehakse on õudne, kuid samal hetkel on kadunud igapäevane virrvarr ning selge mis on tegelikult tähtis. Vabalangemis tunnet on raske sõnadesse panna – see tunne ei mahu sinna. Lühidalt öeldes on vabalangemine lihtsalt väga ilus ning seda peab ise kogema," räägib Liisi.

Pärast aastatepikkust eemalolekut kodumaalt naasis Liisi 2010. aastal ja võttis pooleks aastaks aja maha. Seejärel asus otsima sobilikku tööd. Juhtumisi luges ta artiklit Ekspordirevolutsiooni programmist, kus otsiti välismaise õppimis- ja elamiskogemusega noori ekspordi müügijuhtideks. Samale programmile jõudis lühikese aja jooksul viidata ka mitu tema head sõpra, kes kõik soovitasid kandideerida.

Läks hästi ja pärast paari kuud oli Liisi õnnelikuna üks neist vähestest noortest, kes kokku 25 ettevõttes töö leidsid. Liisi leidis Princenteri ja on praegusest töökohast ka aasta möödudes vaimustuses.

„ Minu maailmapilt on avardunud, tootmisettevõte oli enne võõras ala,“ räägib ta. „Iga päev on minu ees avatud uus uks, iga päring algab nullist.“

Liisi on õppinud erinevaid trükitehnoloogiad, digi-, siidi-, offset trüki olemust ja põhimõtteid. „Tegin firmale ka ekspordiplaani toetuse saamiseks, nüüd äsja saime positiivse vastuse,“ rõõmustab noor neiu siiralt.

Liisi kogemused ütlevad talle, et ekspordimüügis on ühtmoodi tähtis teha tuima tööd meilide ja uutele klientidele helistamistega, kuid samavõrra on tähtis saada klientidelt soovitusi. Soovitused, mida Liisi on saanud juba mitmes riigis, on tal aidanud lahti lükata neid uksi, kuhu ta ise eelnevalt on tuima järjekindlusega peale pressinud ilma igasuguse tagasisideta.

Meeldejäävamaid õppetunde esimesest aastast oli näiteks uue välismaa kliendi esimene tellimus, kus tellija ajas toote nimed sassi. Kuna kliendis nähti suurt potentsiaali, leidis Liisi, et kavalam on probleemile koos võimalikult efektiivne lahendus leida ning mitte kogu süüd uue kliendi kaela veeretada. Uus klient oli sellest hetkest peale Printcenteri suhtes positiivselt meelestatud ning lubas ka järgnevad tellimused just neile suunata.

Liisi sõnul oli Ekspordirevolutsiooni programmis palju head ja meeldejäävat. Esmalt meenutab ta nn šokikoolitust, kus Rootsi koolitajate abiga simuleeriti kogu müügiprotsessi alates esimesest müügikõnest kuni lõplike lepinguläbirääkimisteni. Seda kõike ka filmiti. Nii said noore eksportöörid simuleerida kõige hullemaid juhtumisi, mis töös ette tulla võivad ja hiljem oma käitumist analüüsida.

Sel aastal kandideerib Ekspordirevolutsiooni kaks Jaapani taustaga Liisi tuttavat. Neile hoiab ta pöialt, sest on nad ju kõik hinges teatud määral idamaalased. Jaapanist ei saa Liisi üle ega ümber ka praeguses tööelus – võttis ta ju hiljuti vastu pakkumise hakata muude tegemiste kõrval Rock al Mare erakoolis Jaapani kultuuri õpetama. Praegu läheb tal õpetajarollis juba teine kuu.

Tööandja kommentaar

Eda Lahtmäe, Printcenter Eesti AS-i personali- ja kvaliteedijuht:

"Liisi eristus teistest kandidaatidest avatud ja siira suhtlemise poolest. Märkimisväärne oli tema tolerantne suhtumine ellu ja tema lai silmaring. Tänaseks on Liisi ennast tõestanud pühendunud ja eesmärgikindla inimesena. Kuigi Liisil puudusid igasugused kogemused trükitööstusest, suutis ta esimeste kuude jooksul ennast kurssi viia meie keerukate toodete ja tehnoloogiate põhitõdedega. Märkimist väärib asjaolu, et meie tootevalik on lai ning iga töö sisaldab lisaks veel erinevaid nüansse, aga Liisi sai sellega väga hästi hakkama. Liisi oskusi kinnitab üks uutest Skandinaavia suurklientidest, kes iseloomustas Liisit kui professionaalset müügiinimest, mille tulemusena lubas meie ettevõtet soovitada ka oma koostööpartneritele. Paremat turundust on raske ette kujutada!
Kokkuvõtvalt võime öelda, et oleme väga tänulikud, et saime osaleda Ekspordirevolutsiooni programmis. Programmi peamine kasu on kindlasti saadav rahvusvaheline tugev koolitus, mis annab lisaväärtuse oskuste ja kogemuste näol sisenemiseks uutele eksporditurgudele."

 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel