
Soovitame sel nädalal lugemiseks raamatut “Bränd ja lapsed”, mille autoriteks on Martin Lindstrom ja Patricia B. Seybold.
Oma raamatus Bränd ja lapsed väidab autor, et peaaegu kõik tänapäeva 8-14 aastaste lastega seonduv erineb sellest, mida oleme näinud eelmiste generatsioonide puhul. Nad on kiiremini suureks kasvanud, kuuluvad rohkem kokku, on otsekohesemad ja paremini informeeritud, neil on rohkem isiklikku võimu, rohkem mõju ja tähelepanu kui ühelgi teisel generatsioonil enne neid. Samuti pole ühelgi põlvkonnal iialgi olnud käsutada nii suuri sissetulekuid kui sellel. Seega ei ole see kokkusattumus, et see esilekerkiv generatsioon on piisavalt võimas, et omada spetsiaalset osa igas turunduseelarves.
Nii et tulevikubrändi valem on: heli+lõhn+pilt+maitse+puudutus=bränd.
M. Lindstrom on koos Austraalia reklaamiliiduga välja töötanud neli lihtsat reeglit:
- Toode olgu kvaliteetne ja turvaline. Edu saadab ainult neid brände, mis pakuvad kvaliteetset kaupa.
- Täitke oma lubadusi. Laste nahk ei ole nii paks kui täiskasvanute oma.
- Olge aus. Lapsed saavad kohe aru, kui teie tootel on midagi viga.
- Ärge kuritarvitage oma vabadust. Kui te turundate lastele, siis on teil meeletult vedanud – põnevamat publikut polegi võimalik leida.
See on üks väheseid turundusraamatuid, mille kohta turundusguru Philip Kotler on öelnud: “Sa pead seda lugema!”
Head lugemist!