fbpx Oskar Poola – sportvõimlejast ekspordiedendajaks | Marketingi Instituut
01.12.11

Oskar Poola – sportvõimlejast ekspordiedendajaks

Lehtmetallist toodete valmistamisega tegelevas AS-is Favor rahvusvaheliste klientidega tänavu kevadest müügitööd alustanud Oskar (23) hindab oma tööandja juures professionaalsust, viisakust ja etiketitundmist. Tugev meeskonnatunnetus elimineerib tema sõnul üksi nurgas nokitsemise ja üksteisele ärapanemise. Kuna Oskar on üles kasvanud Californias, siis on talle eriti sobiv, et saab töötada inglise keeles.

Kui Oskar oli alles seitsme aastane Väike-Maarja poiss, avanes tema isal võimalus täiendõppeks San Francisco Ülikoolis. 10- tunnise lennusõidu järel maanduti kogu perega USA-s. Paljudeks aastateks. Umbes poole aastaga oli esialgu täiesti arusaamatu keel muutunud igapäevaseks, uuteks sõpradeks said lapsed erinevatest maailma riikidest ja aina keerulisemaks muutus veatu eesti keel. Suvised koolivaheajad möödusid Eestis vanavanemate juures keelepraktikat tehes.

Kooli kõrvalt tegeles Oskar sportvõimlemisega. Parimaks saavutuseks loeb ta osariikide vahelisel võistlusel Las Vegases California esindamist. Pärast ligi üheksat aastat võõrsil oldud aega taas Eestisse tagasi tulles jäi see huviala kahjuks unarusse, kuna meeste sportvõimlemine pole siin just populaarne ja polnud ka võimlat, kus erinevatel riistadel harjutada. Oma oskusi lihvib ta täna Sky Pargi batuudikeskuses ja kasutab neid ka kaskadöörina või võimlemispidudel üles astudes. „Mul on Olümpiakomitee rahvusvahelise batuuditreeneri kutsetunnistus,“ möönab ta justkui jutujätkuks. Meediast läbi vilksatanud teade, et Eestisse plaanitakse tulevikus sportvõimlemise keskust, teeb Oskarile ainult head meelt. Tema meelest võiks poisid seda ala kindlasti harrastada, sest hea rüht ja sportlik välimus tulevad boonusena kaasa.

Pärast Ameerikast naasmist jätkas Oskar kooliteed juba Eestis. Tallinna Tehnikaülikooli Rahvusvaheliste suhete eriala lõpetamise järel 2010. aastal sai ta Tallinnas Ekspordirevolutsiooni projekti raames toimuvalt töömessilt tööpakkumise viielt firmalt, kellest kolmega jõudis ka vestluse staadiumini. Esimese tööpakkumise tegi AS Favor ja tagantjärele on mõlemad pooled ka valikutega rahul. Favori esindaja tegi valiku Oskari kasuks tema positiivse ellusuhtumise ja mitmekesise kultuuritausta tõttu, Oskarile imponeeris ettevõtte puhul sõna “mina” asemel kasutatud “meie” ja esimesel külaskäigul kogetud tulevaste kolleegide toetav suhtumine “rohelisse” kaastöötajasse.

Et Oskar on inglise keeles enam kui kodus, sai tema peamiseks vastutusalaks Favoris Rootsi turg. „Me pakume ettevõtetele tehnilist kompetentsi lehtmetalli töötlemisel, kõik projektid on erinevad. Enne kliendiga kohtumist tuleb teha põhjalik uuring, vaadata läbi firma aruanded, uurida varasemaid tooteid. Alles siis, kui kõik on selge, võin alustada kontakti loomisega,“ selgitab Oskar oma igapäevatööd.

Lühikese ajaga on Oskar saanud juba tugeva karastuse ja teab, et edukaks müügikõneks valmisolek tähendab positiivsust, iseendaks jäämist ja enesekindlust nii häälestatuses kui hääles. Ta ütleb, et tegelikult ei müü Favor soodsat hinda, vaid trumbiks on kvaliteet. Aga kuidas telefoni teel sadade kilomeetrite kaugusel asuvat võõrast inimest selles kvaliteedis veenda? „ Nende jaoks oleme me null, ainus, mis loevad, on meie referentsid,“ märgib ta. Nii jõutakse igas uues müügikõnes kindlasti punkti, kus tuleb juttu senistest Favori partneritest nagu näiteks ABB. Selle peale võivad potentsiaalsed kliendid tõsisemalt huvituma hakata. „Ma ei tea, aga ma kuidagi oskan inimestega leida hea kontakti, ilma pingutamata, olles loomulik ja abiks tuleb ka hea huumorisoon,” arvab Oskar oma seniste töötulemuste valguses. „Näiteks hiljuti tuli kõne ajal Inglismaale jutuks minu inglise keele ladusus ja selgitasin, et olen elanud Californias. Ostujuht teisel pool toru innustus ja rääkis, et tal on seal kandis sugulasi ja nii jätkus juttu tükiks ajaks.”

Teinekord öelnud ta ühele naiskliendile keskpäeval kogemata „tere hommikust“ ja saanud heatahtliku naeru osaliseks. Daam kommenteerinud seda kõnet oma kolleegidele umbes nii, et „seal on keegi tore noormees Eestist, kes tahab meiega koostööd teha.” Ja koostöö saigi alguse.

Oma positiivse oleku ja tooniga suudab Oskar tõepoolest vestluspartnerid üles sulatada. Kas just seetõttu, kuid päris kiiresti on ta saanud ka väga häid müügitulemusi. 20% tema väljaotsitud potentsiaalsetest ekspordiklientidest on jõudnud ka proovitellimuseni. „Praegu juurutan ühte kõrgema kategooria klienti,“ ütleb ta selge uhkusenoodiga hääles. Kõrgem kategooria tähendab firmale juba mitme miljoni kroonist tulu.

Kõige tähtsamaks peab Oskar müügitöös erialaseid teadmisi, enesekindlust, kannatlikkust ja oskust oma tööd nautida.

Oskar arvab, et Eestis on turvaline ja mõnus elada, liiati kui riigipiirid on avatud ja tööalaselt saab end rahvusvaheliselt teostada.

 

Tööandja kommentaar

Almar Proos:

"Enamikul Ekspordirevolutsiooni programmis osalejatel oli varasem töökogemus suhteliselt napp. Seega ei olnud otsuse tegemisel mõtet keskenduda varasematele saavutustele. Määravamaks osutusid seetõttu isikuomadused, tahe midagi uut õppida, oskus suhelda ja teisi veenda.

Oskar eristus teistest kandidaatidest oma särava ja tüüpiliselt mitte-eestlasliku suhtlemismaneeri ja väga hea inglise keele oskusega. Kui küsida, millega on ta meid poole aastaga suutnud üllatada, siis ilmselt organisatsiooni sisseelamise kiirusega ja vaba ning barjäärideta suhtlemisega. Täna on Oskar arenenud enim suhtemajanduses, vähem tehniliste detailide poole pealt. Selline areng on ka ootuspärane."

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel