Sellel nädalal on toimumas Ettevõtlusnädal, mis on on suurim üle-eestiline ettevõtlusüritus. Nagu kombeks on saanud, siis sellest võtab osa ka Marketingi Instituut.
8. oktoobril toimunud Tallinna ettevõtluspäeval astus kuulajate ette Anu-Mall Naarits ettekandega „Turunduse 5 tähtsamat trendi“. Teema osutus seekord väga populaarseks, mistõttu täitusid Tallinna seminari kohad juba paari esimese tunniga.
Kuumal toolil oli ettevõtja Katrin Maack, kes jagas oma lugu, kuidas temast kui pärliarmastajast sai pärlilugude rääkija ning seeläbi oma ettevõtte Pearlstory looja.
Toome seminaril räägitud 5 trendi ka oma lugejateni.
Need on trendid, mis kõnetasid Eesti ettevõtjaid kõige rohkem kevadel toimunud rahvusvahelisel turundusnädalal Tallinn Marketing Week 2019.
1. Trend: mõjuisikutest kasvavad brändisaadikud
Mõiste mõjuisik (influencer) pole enam võõras ilmselt ühelegi turundajale. Paljud ettevõtted on juba kaasanud mõjuisiku oma turunduskampaaniatesse, aga on ka neid, kes alles mõtlevad selle peal
2. Trend: investeeri oma kanalitesse
Nende alla liigituvad kõik kanalid, mille üle ettevõttel on kontroll: oma veebileht ja sotsiaalmeedia kontod, samuti uudiskirjad, blogid, chatbot’id, podcast’id ja veebiseminarid.
3. Trend: loovus + andmed
Tänapäeval ei saa ükski turundaja enam läbi ilma, et ta töö hõlmaks igasuguseid numbreid, mida tuleb lugeda, mõista ja analüüsida. Kasvuhäkkija ja A-Neli agentuuri juht Meelis Malk peab andmeid iga turundaja parimaks sõbraks. Ta innustab kõiki rohkelt turunduseviise testima, sest mida rohkem testitakse, seda enam koguneb ka andmeid, ning mida rohkem on andmeid, seda rohkem on võimalik küsida küsimusi.
4. Trend: kaevu kliendi maailma sügavuti sisse
Oluline on keskenduda kliendi motiividele. Tee selgeks, mis teda inspireerib ning mis teda muretsema paneb. Millised on takistused, miks ta ei osta sinult?
5. Trend: kontaktide kogumisest tugevate suhete loomiseni
Otsi alati viise, kuidas suhtevõrgustikku laiendada (networking)! Nii leiad häid tutvusi, kellega väärtuslikku infot ja kogemusi vahetada. Aktiivne suhtlemine aitab sul ka teiste hulgast silma paista, mis omakorda võib avada uusi uksi ja koostöövõimalusi.
Pikemalt turundustrendidest loe oktoobri ajakirjast Director. Loe siit.