Loodusvägi OÜ hakkas tegema esimesi samme ekspordi suunas juba kolm aastat tagasi. Sellest ajast on ettevõte iga aastaga oma ekspordimahtu suurendanud ning tänaseks moodustab see ligi 30-40% Loodusvägi OÜ käibest. Ekspordi- ja müügijuht Kristo Tuurmann:
Miks otsustasite ekspordi kasuks?
Skandinaavia on mahetoodete tarbimise poolest Euroopas väga eesrindlik. Kui Eestis on mahetoodete osakaal inimeste toidukorvis veel 1%, siis näiteks Taanis on see sama näitaja 9%. Seetõttu tundus eksportimine loogilise sammuna. Sarnaselt paljudele teistele, alustasime ka meie oma lähinaabrist Soomest, sealt edasi liikusime Rootsi ja Taani turgudele. Aja jooksul oleme leidnud häid koostööpartnereid veel Hong-Kongis, Belgias, Prantsusmaal ja Inglismaal ning loodame lähiajal veel häid uudiseid jagada.
Kuidas siseneda uuele turule?
Uuele turule sisenemine on pikk protsess, kus vajalikke teadmisi ei ole kunagi liiga palju. Kuigi lõpuks püsitakse turul pidevalt uueneva konkurentsivõimelise tooteportfelli ja inimsuhete toel, siis sinna jõudmise protsessis on vaja teha õigeid samme ja otsuseid. Siinkohal on meie puhul kindlasti kasuks tulnud erinevad ekspordikoolitused, mis on aidanud luua hea kondikava, et kogu protsess oleks ladus ja efektiivne.
Miks otsustasid osaleda ekspordikoolitustel?
Hoolimata sellest, et mahetoodetega eksportturgudele sisenemine on väga spetsiifiline, kehtivad ekspordis teatud põhitõed, millest koolitustel saab hea ülevaate. Seeläbi on hea ka varasemaid teadmisi kinnistada.
Mida olulist oled õppinud ekspordikoolitustelt?
Koolitustest saadav kasu on kindlasti otseselt seotud ettevõtte lähtepositsiooniga – kas on tegu alustava, eksportturgudel alles esimest sammu astuva või juba veidi aega toimetanud ettevõttega. Ekspordi valdkonnas algajale on uut infot koolitustel väga palju. Tänu koolitustel saadud teadmistele jäävad kindlasti mõned vead tegemata, mis muudab kogu protsessi kiiremaks ja veelgi nauditavamaks. Meile, kes me oleme juba veidi aega eksporditeed sammunud ja ka üksjagu vigu ise läbi teinud, on need koolitused väga head varasemate teadmiste kinnistamiseks. Iga kord õpime juurde ka mõne uue teadmise, mida igapäevaselt rakendama hakata saab.
Tutvu EAS-i ja Marketingi Instituudi koostöös läbiviidavate ekspordikoolitustega:
Ekspordiplaani koostamine algajatele