fbpx Ekspordipotentsiaali peale tasub mõelda juba ettevõtte loomisfaasis | Marketingi Instituut
12.10
2015

Ekspordipotentsiaali peale tasub mõelda juba ettevõtte loomisfaasis

Anu-Mall Naarits on koos oma meeskonnaga viie aasta jooksul õpetanud ligi tuhandele Eesti ettevõttele, kuidas eksporti paremini juhtida. Koolitustel on osalenud näiteks puidutööstus- ja meditsiiniettevõtted ning trükitööstused, kuid on ka ette tulnud soovi eksportida bändi ja reiki-teenust. Koostöös EASiga on 2015/2016. aastaks planeeritud 96 erinevat eksporditeemalist koolitust.

Millised ettevõtted on ekspordikoolitustele oodatud?

Statistika kohaselt on Eestis 11 000 ettevõtet, mis tegelevad ekspordiga. Jättes kõrvale suurettevõtted, mille filiaalid asuvad Eestis, on oodatud need ettevõtted, kes vastutavad oma müügitulemuste ja -mahtude eest ise. Õnneks on tänaseks juurdumas arusaamine, et ekspordipotentsiaali peale tasub mõelda juba ettevõtte loomisfaasis. Eesti turg on suhteliselt väike, mistõttu on kasulik kaaluda erinevaid ekspordivõimalusi.

Miks peaks üks ettevõte osalema ekspordikoolitustel?

Ekspordikoolitus on hea võimalus see valdkond ettevõtte jaoks põhjalikult selgeks teha. Eksportima ei hakka üldjuhul ainult üks inimene, vaid kogu ettevõte. Koolitus õpetab, kuidas ekspordile süsteemselt läheneda ning annab selleks vajalikud tööriistad. Seejärel on võimalik ettevõttesiseselt juba teadlikumalt otsused läbi mõelda – mis turgudele minna, missuguseid tooteid eksportida, milliseid partnereid valida jne. Leian, et alati ei pruugi olla otstarbekas tellida väljastpoolt mitmetuhande eurost uuringut või konsultandi teenust, kui asjaga saab väga edukalt ka ise tegeleda.

Mis valdkonna ettevõtted võiksid koolitustel osaleda?

Sellele on väga keeruline vastata, kuna oleme kokku koolitanud ligi tuhandet erinevat Eesti ettevõtet. Mõningad sektorid pööravad ekspordile rohkem tähelepanu ja nende ettevõtete seas on olemas ka oma ekspordimeeskonnad, milles töötavad sel alal pädevad inimesed. Küll aga võib öelda, et näiteks keskmise ja väiksema suurusega ettevõtetel on ekspordialal väiksem kompetents, kuigi näen siinkohal suurt potentsiaali. Valdkondi on väga erinevaid alustades trükitööstusest, lõpetades puidutööstusega. Meie koolitustel on käinud ka näiteks bänd Svjatra Vatra. Koolitajas tekitas see suurt üllatust, kuid Svjatra Vatra enda jaoks oli koolitus väga kasulik. Nad tegid läbi turu-uuringu ja mõistsid, et algsed plaanid ei vastanud turu ootustele ning seega tuli neil oma strateegiat muuta.

Kes on sel aastal põnevaimad koolitajad?

Koolitajateks oleme me alati otsinud ikkagi võimalikult häid tegijaid. Näiteks koduleheteemalist koolitust viib läbi Priit Kallas, kes on sel alal vaieldamatult kõige kõvem tegija. Marko Saue nägemus ja kogemus annab kindlasti kõikidele osalejatele väga hea arusaama, kuidas sotsiaalmeedias toimetama peaks. E-kaubanduse teemasid avab Henrik Aavik, kellel on selles valdkonnas väga pikaajaline kogemus. Lisaks oleme kaasanud erinevaid ettevõtteid, kes on juba eksporditee läbi teinud ja jagavad oma kogemuslugusid – ka neilt saab kindlasti väga palju õppida. 

Tutvu EAS-i ja Marketingi Instituudi koostöös läbiviidavate ekspordikoolitustega:

Ekspordiplaani koostamine algajatele

Ekspordiplaani koostamine eksportijatele

Vaata ka teisi ekspordikoolitusi 

 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel