fbpx Ekspordiplaani koostamise koolituse kogemuslugu | Marketingi Instituut
25.08
2015

Ekspordiplaani koostamise koolituse kogemuslugu

Svjata Vatra on Eesti-Ukraina folkmuusikat mängiv ansambel ning nende manager Terje Trochynskyi osales Marketingi Instituudi ja EAS-i koostööl toimunud koolitusel "Ekspordiplaan: planeerimisest finantseerimiseni", millest sai väga väärtusliku kogemuse. Loe lähemalt, miks Terje koolitusele tuli ning mis kasu see talle andis. 

 

Milline oli Svjata Vatra rahvusvahelise turunduse ja müügi seis enne ekspordiplaani koolitusele tulemist? Miks tulid koolitusele?

Kuna manageriks sain juhuse tahtel, siis käis kogu turundus, eriti välisturundus, katse-eksituse meetodil. Tasapisi olime loonud Euroopas tegutsevate maailmamuusika festivalide korraldajate seas Svjata Vatrast üsna hea kuvandi - alguses meie saatkondade kaudu, hiljem ise muusikamessidel käies. Siis jõudis kätte hetk, kus tekkis vajadus teadlikuma välisturunduse jaoks ja osaliselt tulin ekspordiplaani tegema, et anda see välisturunduse toetuse saamiseks mõnda tol hetkel avatud fondi.

Milliseid teadmisi andis praktilise ekspordiplaani koostamine koos koolitajate nõuannetega nii kogenud bändi managerile?

See andis väga hea kogemuse. Kõige väärtuslikumaks pean ise seda osa koolitusest, kus anti konkreetsed ülesanded oma väljavalitud välisturul teha turu-uuring, otsida kontaktid, helistada ja küsida otse. Selle tulemusel sain kahel väljavalitud sihtturul vastupidised tulemused, kui olin varem eeldanud. Ka finantsosa juhised olid head.

Mida te peale plaani koostamist tegite? Kui palju realiseerus plaanitu ja missugused olid suuremad muudatused?

Käisin läbi kõik Eestis olevad potentsiaalsed fondid, kuhu võiks välisturunduse toetuseks projekt esitada. Kahjuks oli just see olukord, kus varem avatud olnud fondid olid nüüd juba kinni, uusi polnud veel välja töötatud ning uuendused ootasid kogu muusika valdkonna rahastamist. Seega panin projekti riiulile. Aga kogemus oli väärtuslik!

Milline on seis praegu?

Vahepeal läks väga hästi, saime just sisse suurele Vene ja Poola turule, ning Soomes hakkas hästi minema. Kahjuks mõjutas Ukraina kriis meie muusikalist turgu järsult halvenemise suunas ja peaaegu kõik muutus paari kuu jooksul. Tänaseks oleme teinud suunamuutuse ja proovime Kanada turule minna - septembris olemegi bändiga kaks nädalat Kanadas.

Kellele soovitad ekspordiplaani koostamise koolitust?

Arvan, et rohkem loomingulise valdkonna tegijaid võiks sarnasel koolitusel osaleda. Lisaks geniaalsetele ideedele on välja jõudmiseks vajalik korralik eeltöö turu osas ja turul enda koha teadvustamine.

 

Tutvu EAS-i ja Marketingi Instituudi koostöös toimuvate ekspordikoolitustega:

Ekspordiplaani koostamine algajatele

Ekspordiplaani koostamine eksportijatele

Vaata ka teisi ekspordikoolitusi 

 

Foto: Laire Purik 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel