Eelmisel nädalal lõppes Välisministeeriumi ja Marketingi Instituudi arengukoostööprojekti Ukraina Ekspordi Revolutsioon esimene etapp. Toimus Tallinn Study Tour, mille raames külastasid edasijõudnute programmis osalenud Ukraina eksportijad Eestit. Tegu oli 2-päevase õppereisiga 4-12 liikmelistes gruppides. Esimesel päeval osaleti Marketingi Instituudi poolt korraldatud müügiläbirääkimiste koolitusel, teisel päeval külastati oma ettevõtluse valdkonnaga sarnast ettevõtet või kohalikku edasimüüjat Eestis. Külastatavate ettevõtete hulka kuulusid sellised kohalikud tegijad nagu Premia, Muhu Pagarid, Volume Design, Baltika Group ja Sanitex.
Ukraina Ekspordi Revolutsiooni programm sai alguse juunis 2017 koosnedes kahest erinevast suuremast grupist: algajad ja edasijõudnud. Eelmisel nädalal Eestit külastanud ukrainlased on edasijõudnute programmist, kes tegutsevad Urainas ekspordi-, tegev- ja kommertsosakonna juhtidena. Enne õppereisi Eestisse läbiti Ukrainas 11 koolitusmoodulit, mida juhendasid Marketingi Instituudi kogenud koolitajad. Alustati ekspordistrateegiatest ning lõpetati legaalsete kokkulepete käsitlemisega. Iga paari mooduli järel toimus live-seminar Ukrainas, Kiievis.
Aprilli lõpus toimus Ukrainas lõpuseminar, kus toimus eksportijate lõputööde kaitsmine ning tunnistuste ja sertifikaatide üleandmine lõpetajatele.
Ukraina ekspordi revolutsioon on olnud Marketingi Instituudi jaoks väga põnev väljakutse. Ka tagasiside osalejatelt on olnud väga positiivne ning sügisel alustame juba uute Ukraina ekspordigruppidega.
Täname koostööpartnereid Välisministeeriumi ja Ukraine Export Promotion Office.