fbpx EAS aitas 43 ettevõttel saada Saksa turu kogemuse | Marketingi Instituut
08.10
2018

EAS aitas 43 ettevõttel saada Saksa turu kogemuse

Lõppes ekspordiprogramm „Missioon Saksamaa 2018“, mille käigus said koostöös EAS-i, Marketingi Instituudi ja Saksamaa konsultatsioonifirmaga Steinbeis Saksamaa ekspordituru kogemuse 43 Eesti ettevõtet.

 

Peamise tähelepanekuna tõi EASi rahvusvahelise müügi teenusejuht Tiina Truuväärt välja tõiga, et kasu missioonist said eelkõige need Eesti ettevõtted, kellel oli selge siht silme ees, mida nad soovivad saavutada, valmisolek pakutud võimalustest kinni haarata ning vajadusel algseid plaane muuta, saksa keelt valdav ekspordijuht ja vajalikud ressursid.

 

“Oleme Missioon Saksamaad teinud kaks aastat (2017 ja 2018) ja selle eesmärk oli aidata meie tublidel eksportööridel, kelle jaoks Saksamaa on strateegiline valik, siseneda Euroopa suurimale, kuid ka enimkaitstud turule,“ rääkis Tiina Truuväärt. „Selge on see, et tegemist on maratoniga, millest joostud on alles esimesed 10 kilomeetrit. Selleks, et saadud teadmised, kogemused ja kontaktid lepinguteks ja reaalseteks müükideks vormistada, tuleb tööga järjekindlalt ja visalt jätkata. Vajadusel toodet turule sobivaks kohendada, osaleda messidel, hoida suhet saadud klientidega jne. Usun, et tegelikke tulemusi näeme alles 3-5 aasta pärast“.

 

Kontaktidest müügini kulub 3-5 aastat

“Paljude ettevõtete jaoks andis programm arusaamise, kui palju tuleb oma praegust toodet kohandada, et Saksa turule sisse murda. Saksa turg on väga erinev meie suurimatest eksporditurgudest ning nende jaoks suures mahus toote muutmine võtab plaanitust rohkem aega,” kommenteeris Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. “Näeme aasta tagasi programmi lõpetanud ettevõtete kommentaaridest, et toote ja teenuse kohandamine, investeeringute tegemine ja tootmise laiendamine ei toimu üleöö. Samas aga kui siht on selge ja teatakse, mida turg ootab ja kuidas seda pakkuda, töötavad meie ettevõtted kindlameelselt tulemuste nimel.”

 

Edasised plaanid

EASi teenusejuhi Tiina Truuväärti sõnul on kaks aastat olnud hea aeg tagasiside kogumiseks ja järelduste tegemiseks. Selle aja jooksul läbisid „Missioon Saksamaa“ programmi 43 ettevõtet, kes Saksa turule pürgisid. „Samal kujul me enam “Missioon Saksamaa” programmiga ei jätka, küll aga loodame järgmisel aastal pakkuda selle edasiarendust. Saksamaa on jätkuvalt üks Euroopa  suurim ja olulisim eksporditurg, kus soovime pakkuda meie ettevõtjatele erinevaid teenuseid ja koolitusprogramme, mis aitavad neil turule siseneda või seal laieneda. Järjepidevus on siinkohal oluline märksõna.“ lisas ta. 

Värskelt programmi Missioon Saksamaa 2018.a. lõpetanud ettevõtete ekspordijuhid.

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel