100 ideed:
- Loo tööandja brändi jaoks digitaalne väärtusahel.
- Ettevõtte bränd ehitatakse kõikide töötajate, mitte ainult personaliosakonna poolt.
- Kõik töötajad peavad jagama ühte ja sama ettevõtte kultuuri lugu, mitte igaüks erinevat.
- Igapäevane koostöö turunduse, PR ja värbamisosakonna vahel ja tulemuste jooksev monitoorimine annab tulemuse (Trello, Slack jm kanalite kasutamine ühiselt).
- Töötajate võrgustik pannakse koos värbama (a la GOFORE 100 inimest osaleb värbamises).
- Loo oma veebipood oma töötajatele materjalide jaoks.
- Oma töötajad valivad uued kolleegid, mitte ainult personaliosakond.
- Treeni ja koolita erinevate tööandja brändi ülesannete jaoks oma töötajaid (sotsmeedia haldamine, blogi jms).
- Loo kolleegide kiitmiseks avalik kanal - see loob toreda atmosfääri ettevõttes.
- Tee töötajad kohe omanikeks – kohe esimesest päevast muutub töötaja ettevõtte omanikuks, nad jagavad ja võimendavad seda infot oma isiklikes kanalites.
- Järjest enam isejuhtivaid organisatsioone.
- Arendava töö tegemiseks missioonid, hinge kogumiseks haldustöö. Ja siis missioonile tagasi. Juhi süsteemselt kiireid- ja rahulikumaid aegu nii, et jõudu jätkuks kauemaks.
- Missioonid: fookus ühe teema lahendamisele, ei puhkusi ega segamisi.
- Pitching Tuesdays: uute ülesannete tutvustamine (värbamine missioonidele)
- Loo tribe’d osakondade asemel.
- Empowering people (võim töötajate kätte): roteerumine, projektide valimine, ise organiseerumine, juhid teenindavad.
- Isiklikud coach’id murede ja rõõmude jagamiseks.
- Kontoris väiksematel tööaladel on parem keskenduda ning omavaheline suhtlus paraneb.
- Ära unusta kontorirõõme nagu kott-toolid, koerad kontoris päevad jne.
- Terve kultuur ravib katkised protsessid.
- Missioonipõhine juhtimine = õige lahenduse ette andmise asemel tuleb see meeskonnasiseselt ise leida.
- Ühiste tööviljade ja heade tulemuste mõju on töötajatele väga suur – nii on neid kergem kaasata järgmisteks ühistegevusteks.
- Ettevõttesiseseks paremaks koostööks hackathonid.
- “The biggest reason companies fail is that they are pretending to be someone they are not”.
- Hack culture and happyness instead of doing branding.
- Find the story you have instead of making it up.
- Info kogumiseks on oluline mitteformaalne viis: suhtle töötajatega ja uuri nende hingeelu, käi kööginurkades, loo otsekontaktid jms.
- Culture hacking: otsi kohti, kus ettevõtte kultuur paremaks teha.
- Ära loo lugu, mida ettevõttes olemas ei ole. Leia üles oma ettevõtte kultuuri tegelik unikaalsus ja võimenda seda.
- Müü töötajate info ja head mõtted juhtidele maha alustades väikestest sammudest, kuid näita ka tervikpilti, kuhu jõuda tahad.
- Tulevikku lähevad ettevõtted, mis pakuvad tähenduslikku tööd ning elumuutvat karjääri.
- Töötajate motiveerimise tulevik on hullud ideed. Tee seda, mida siiani pole veel julgetud teha.
- Juhtkond peab olema muutuste eesliinil ja eeskujuks. Kui hoolimine on põhiväärtus, siis peab hoolima ka juht.
- Kõik kultuuri loomise tegevused peavad olema nähtavad ja tuntavad igapäevaelus.
- Panusta oma töötajate kasvu nii professionaalsel kui ka individuaalsel tasandil. Tee töökohast mõtestatud arengukoht (a la IKEA making the most out of your life at work).
- Kiirus muutub järjest olulisemaks: juhi positsioonide täitmine 1 kuuga varasema 3-6 kuu asemel (IKEA).
- Globaalses organisatsioonis on kohalikku tööandja brändi vaja siis kui globaalne bränd on erinev või liiga abstraktne.
- IKEA suudab oma kulutõhususe viia isegi tööandja brändi kommunikatsiooni: kallite fotode asemel kasutatakse odavat koomiksit.
- Talendi arendajad töötaja, tema juht ja ettevõte (a la IKEA)
- Talendi fookuse nädal – igal pool maailmas – kursused, seminarid, osakondade külastused, näha erinevaid arenguvõimalusi, kogemuste jagamine jms – töötajad mõistavad kuidas ettevõtte siseselt kasvada – suur sotsiaalmeedia kajastus ja tugi. Tulemuseks 87% osalejatest nägi ennast kui talenti ettevõtte jaoks.
- Ettevõtte bränd peaks peegelduma lisaks tekstile ka visuaalselt (pildid, videod, karikatuurid, koomiksid jne.)
- Lase oma ettevõtte narratiivid vabaks! Taju ning tunne ära, millal mõnel Su töötajal on oma lugu rääkida. Levita kõiki lugusid!
- Aita töötajatel oma kogemust avalikkusega jagada läbi Carreer talk show-podcasti.
- Loo oma TED-Talk stiilis konverents töötajate lugude jagamiseks.
- Instagrami konto töötajate kogemuse piltide jagamiseks (IKEA; OMNIVA jt).
- Ettevõtte sisese parema koostöö loomiseks ja üksteise mõistmiseks rakenda "päev kellegi teise ametipostil."
- Inspireeri oma töötajaid oma ala ekspertidega, kutsudes nad kas tiimijuhtideks või külalisesinejateks või mentoriteks. Meeskonda (kogukonda) võiks midagi ühendada, kas mõni riideese, märk jne.
- Ära unusta oma eelmiseid töö- või kogukonna liikmeid, hoia nendega ühendust.
- Tööandjana suhtu kõikidesse uutesse inimestesse, kellega tutvud, kui potentsiaalsetesse töötajatesse või partneritesse.
- Tähistada tuleb nii suuri kui ka väikeseid võite.
- Paku oma töötajatele kogemust ning võimalust muuta maailma paremaks kohaks.
- Haarake kogukond kaasa (ja enne defineerige, kes on teie organisatsiooni kogukond: töötajate pered, kohalikud vabaühendused, naabrivalve vms).
- Tee oma organisatsioonist koht, kuhu tagasi tulla. Kõik võetakse tagasi ilma tingimusteta.
- Loo oma märgikeel: nt kolme sõrme märgikeel world without waste, teemeärakad kõik kallistavad vms.
- Töötajate arendamiseks tugevad tiimijuhid, kes suudavad liikmeid arendada. Inimesed väärtustavad õppimist tarkadelt liidritelt.
- Töötajate arendamiseks parimad eksperdid väljastpoolt (näiteks Teeme Ära vabatahtlikele esinevad maailma parimad keskkonnaeksperdid).
- Tähistamine võib olla ka kordasaadetu ühine mõtestamine ja tunne et oleme midagi suurt korda saatnud, mitte alati pidu ja pillerkaar.
- Kui Sa tahad minna kiiresti, mine üksi. Kui Sa tahad minna kaugele, mine koos!
- Tööandjana hoia oma silmad lahti ning osale töötajatega heategevuslikes projektides (tagasi kooli, lapsed tööle jms)
- Otsi oma lugu, mis seostub ettevõtte ärivaldkonnaga ja too see tööandja brändi keskmesse.
- Rõõm ja emotsioon on tööandja brändi aluseks.
- Leia emotsionaalne # (nagu #rõõmutooja), jagage sellega oma töörõõme.
- Kirjuta tööandja brändi sõnumid seintele, et nad kogu aeg silme ees oleks.
- Rõõmsa töötaja autahvel = peegel.
- EV100 ja sõbrapäevast inspireeritud logo kohandamine (a la Omniva).
- Kasuta nutitelefone siseinfo levitamiseks (kõik ei kasuta igapäevatöös arvutit)
- Ära pelga tähelepanuks piiripealseid lahendusi (a la Omniva Front End, Back end, Happy End)
- “Aitäh” kaart – võimalus levitada oma ettevõte infot ja jagada tunnustust teistele teenindajale külastades erinevaid asutusi.
- Võimenda oma sõnumit igas võimalikus kohas ja kanalis (visiitkaart, ametinimetused, LinkedIn jne).
- Riigi bränd on oluline välismaalastest töötaja värbamisel. Relocation Specialisti ametikoht ettevõttes muutub vajalikuks.
- (Välis)tööjõu värbamisel mõtle laiemalt, peale ettevõtte vajab müümist ka näiteks linn või riik.
- (Välis)tööjõu värbamisel ära ole atraktiivne ainult talendile endale, vaid ka ta perele või lähedastele, kes talendiga kaasa tulevad.
- Kaardista tööandja brändi teekond, selle positiivsed ja negatiivsed kohad ning tee kõik negatiivse vähendamiseks.
- Kaardista positiivsed ja negatiivsed assotsiatsioonid organisatsioonis töötamise kohta.
- Too inimesed kohale, näita ette, lase kogeda, vali sobiv ja kutsu tööle. Ja tee seda kiiresti! Info levib ning kui tulemusi kiiresti ei ole näha, jahtub huvi.
- Isegi kui kampaania tulemus on väike, siis lai kajastus rajab teed järgmistele tulemustele.
- Võimenda autentsust!
- Värbamine muutub: “post and pray” asemel “hunt and hire”.
- Seo oma tööandja bränd toote või teenusega: näiteks meditsiinivaldkonna Novo Nordisk #lifechangingcareers
- Eristu oma tööstusharus tööandja brändi poolest.
- Analüüsi töötaja kogemust kõikides kokkupuute punktides (touchpoints) ja tee nii, et see oleks autentne, relevantne ja samasugune igas kokkupuutepunktis.
- Talendid kasutavad oma võrgustikke, et tööandja tausta uurida.
- Usutakse inimesi, mitte ettevõtteid.
- Viimase 12 kuu jooksul ligi pooled värvatud olid ettevõtte jälgijad LiknedIn’is enne kandideerimist.
- Kasuta olemasolevaid võrgustikke, loo talentidega side ja saa aru, mis neile oluline on.
- Talendid vaatavad juhi profiili ja hindavad, kui hästi nad sobida võiks. Juhid peavad näitama talentide vastu huvi.
- Juhtide digitaalne jalajärg peab olema aktuaalne.
- Hinda realistlikult, kui hästi ettevõte talentide jaoks sobib. Päriselt.
- Talendid tahavad olla leitud, mitte ise kandideerida.
- Talendid ootavad erilist kohtlemist = to feel wanted
- Talendid, värbajad ja nende juhid loovad koos suurepärase värbamiskogemuse.
- Investeeri otsevärbamisse, väheneb vahendajate osakaal, sest talentidele ligipääsu kanalid on kõikidel samad.
- Talent jõuab enne meie kohta infot otsida/märgata, kui me sellest aru saame. Ole olemas kõikides temale sobivates kanalites.
- Lihtsusta kommunikatsiooni, ühine pilt kõikides kanalites.
- Fookus kanalitelt, kus on aktiivsed tööotsijad, kanalitesse, kus on need, kes tööd ei otsigi.
- Mitteformaalse info jagamine on samuti oluline, leia selleks oma töötajatele sobiv platvorm.
- Tööandja bränd ei pea olema igaveseks kivisse raiutud, seda tuleb muuta ja kohandada vastavalt trendidele ja ühiskonnale.
- Suunad: 2020+ Ole kiire, lihtne ja autentne.
- 2019-2022 trendid tööturul: social media -> data driven communication
- Tööandja brändi trendide muutus: social experience -> signature experiences.
Vaata ka konverentsi GALERIID
Infopesa: