Vaata, millised ideed kogusime kokku 6.veebruaril 2018 toimunud "Unistuste tööandja: 100 ideed" konverentsilt:
- Branson on öelnud, et kui hoolitsed oma töötajate eest, siis nemad hoolitsevad selle eest, et ettevõte oleks edukas
- Uute kommunikatsioonikanalite jaoks on vaja oma protsesse: kuidas Instagramist otse kandideerida?
- Soovituskampaaniad ja suhete loomine on uus trend
- Kui tööandja brändiga töötavad vähesed, siis on lihtsam silma paista. Kui kõik töötavad, siis on palju keerulisem
- Lisaks kommunikatsioonile pange paika ka värbmisprotsess
- Koostöö tippjuhtide ja esmatasandi juhtide vahel on tööandja brändi loomisel võtmeküsimus, varem oli koostöö personali ja turunduse vahel
- Soovitajad peavad mõtlema nagu headhunterid: soovitada tuleb parimaid, mitte neid, kes tööd otsivad
- Süsteemne analüüs kitsaskohtade leidmiseks, kus on näha tegelikkuse ja ideaali vahe
- Keskendu ühele fookusele
- Kui on oluline paindlikkus, siis saa aru, mida see Sinu fookusgrupis tähendab (varasem või hilisem tööpäeva algus, sülearvuti vms)
- Sihtgruppide leidmiseks koosta analüüs, kui palju neid on turul olemas ja kui paljude puhul peame kasutama koolitust, et nad vajalikule tasemele koolitada
- Tudengiteni jõudmiseks on oluline isiklik kohtumine
- Uuringud on tähtsad, et saada teada töötajate mõtted (miks nad tulid, mis neid üllatas jne)
- Alati ei ole pereliikmete töölevõtmine asjakohane
- Inspiratsioon kui eesmärk, mis peaks olema töötajate ees
- Firma töökultuuri näitamine on oluline
- Inimestega kohtumine ja soojemad suhteid on inspiratsiooniks
- Raha asemel on hea pakkuda tunnustust
- Töötamise kogemus peab olema positiivne
- Oluline on teada, mida inimesed/töötajad ootavad: kasuta erinevaid uuringuid selle teada saamiseks
- Läbipaistvus firma atmosfääri osas on tugevus
- Ettevõtte töötajad on tööandja brändi saadikud
- Töötaja meelitamine ei toimi, töötajad peaksid ise tahtma tulla organisatsiooni
- Mitmekesisus: hoolitse selle eest, et ei tekiks palgalõhet
- Diskrimineerimissüsteemi loomine
- Võtmenäitajad KPI-d näitavad, et teeme õiget asja ning liigume õiges suunas
- Mitmekesisuse valdkonna juht on see, kes juhib tähelepanu kõikides protsessides, mitte ainult värbamises
- Koolitada juhte, et nad tunneksid mugavalt näiteks mitmekesisuse teemadest rääkides
- Seeniorpraktikandid kui hea näide mitmekesisuse rakendamise kohta
- Ära unusta töötaja perekonda ning ta kulusid, kui saadad töötaja välisriiki. Ei pea kõike teadma, tähtis on kaasata vajalikud inimesed kellel on kogemus ja teadmised (nt juristid, maksukonsultandid jms)
- Kui saadad töötaja välisriiki, hoia temaga kontakti
- Uues riigis aitab töötajat working buddy
- Kogemus korporatsiooni erinevates osades kujundavad tööandja brändi, mitte ainult koduorganisatsioon
- Muutused muutuvad: kui varem teadsime, mis muutub, siis nüüd on teadmatust palju
- Töö sisu muutumine: administratiivne töö kaob, kasvab väärtuse loomise osa
- Kui lased muutustel juhtuda, saavad inimesed haiget
- Väikeste sammudega ei muuda organisatsiooni, vaja on suuri samme
- Kaasaegne koolitus toimub rohkem koolitusklassist väljas ja mobiilselt
- Ettevõtte töötajaid peaks koolitama need, kes on teinud sarnast tööd
- Digitaliseerimiseks on vaja ka digitaalselt koolitada
- Inimesed ei muutu käsu peale, vaid teevad seda siis, kui organisatsioon kõigepealt nende probleemid lahendab
- Talendijuhtimine on üldjuhul probleemide lahendamiseks kõige paremate inimeste leidmine
- Tähista väikseid võite! Ikka ja jälle!
- Loo muutuste lugu, mida juhid saaksid rääkida!
- Selgita muutuste tulemust ning nende kasu igale inimesele
- Anna töötajatele sõna: kuula ja vasta
- Keskendu oma väärtuspakkumises millelegi täiesti inimlikule
- Töötaja kogemus on eristumise koht: ära lase sel lahustuda
- Inimene 4.0: kui muutub tööstus, on vaja ka teistsuguseid inimesi. Hea tuua välja ühise märksõna all
- Personalispetsialistid (varem funktsionaalselt spetsialiseerunud) muutusid osakondadele partneriks olukorras, kus 3 kuu jooksul toodi tiimi 200 uut töötajat
- Peale organisatsiooni muutuseid on juhtide briifing oluline
- Tööandja peaks leidma töötaja tugevused üles, mitte mõtlema sellele, et inimene ei sobi organisatsiooni
- Töötajate kaasamine on nagu nende pantvangi võtmine: siis on nendega muutusi lihtsam ellu viia
- Inimestele tuleb anda võimalus areneda
- Organisatsioonid ei muutu vaid inimesed muudavad neid
- Iga juht saab kaasa töötaja koos tema pagasiga (rõõmud, mured, mõtted jne)
- Mida väiksem on grupp, tiim, seda rohkem on julgust avalda mõtteid ja esitada küsida
- Uue plaani tegemine tuleb teha enne vana lõppemist
- 3 aastat on piisav aeg, et jõuab tööandja brändi plaani ellu viia
- Piloteeri oma EVP-d väiksemal skaalal
- Tööandja soovitusindeks toob välja emotsioonid, parem kasutada kui rahulolu mõõtmist
- Kommunikatsioon läheb lühemaks, rohkem videosid, lühike tekst
- Töö kui väljakutse: noored otsivad juhte, mentoreid ja eeskujusid
- Juhtimine kui teenus, mitte protsess
- Juhtimisteenuste kataloog, kus iga töötaja saab valida omale sobiva teenuse, iga 3 kuu tagant otsustada, kas ja mida soovib
- 12 juhtimisteenuse kategooriat (ajajuhtimine, stressijuhtimine, perekonna teenused, karjääriteenused, kompetentsi arendamise teenused, info teenused jms)
- Oluline on teha esimene samm lihtsate teenustega
- Teenusepakkujad on erinevad inimesed, kes seda hästi oskavad, mitte ainult juhid, mõnel teenusel isegi 10 erinevat inimest
- Teenus „pit stop“: kui pead lahkumisplaane, siis tule ja arutame koos
- Tippjuhiga lõuna teenus
- Võrgustiku loomise teenus
- 3-aasta plaani teenus
- Teenus: jälgi müügitiimi liikmete tööd
- Teenus: soovin töötaga sellise ägeda kliendiga
- Teenus: täienda oma LinkedIn-i profiili
- Sisseelamise teenus
- Ettevõtte tuleviku arendamise teenus
- Ühise lõuna teenus: meeskonnakaaslane kokkab neile, kes seda soovinud on
- Kriisiga toimetuleku teenus
- Teenus noortele peredele
- Teenus: tagasiside minu tööle
- Kliendikoostöö arendamise teenus
- Mentori leidmise teenus
- Tugevuste leidmise teenus
- Mudilaste lõunauinaku teenus
- Parimate vaatlemise teenus
- Tehnilise toe teenus
- Arenguvestluse teenus
- VincitTalks: parimad videolood
- Teenustele tagasiside ning selle pidev monitoorimine aitab taset parandada
- Kolleegide tagasiside: kas sinu tiimis on kõik inimesed rõõmsad?
- Leadership as a service laieneb ka traditsioonilistesse ettevõtetesse, kus on olemas juhid, kuid tuuakse lisaks sellele juurde juhtimisteenuseid
- Teeme töötajatega sama nagu väliskliendigagi, käitume nendega samamoodi ja lähtume nende vajadustest pakkumise loomisel
- Riigi brändi loomisel on kommunikatsiooni tasandid erinevad – sektor, tööstusharu/tootmissketor, organisatsioon, roll, haridus, taust, töökeskkond, tööülesanded. Inimene ei tööta sektoris vaid organisatsioonis
- Tööandja brändi loomisel visualiseeri: nagu Rootsi riigi tööandja brändi teemant vms
- Enne tööandja brändi loomist toetu varem tehtud töödele, muidu ei ole tulemus relevantne
- Tööandja brändi manualid aitavad riigis tööandja brändi loomisel: kuidas end tööandjana lihtsalt turundada
- Kuidas müüa tööandja brändi idee maha juhtidele: tea missugused on juhid ning kellele mis oluline on (kellele numbrid, kellele eeskujud ja case study’d, kellele emotsioonid jms). Kasuta iga inimese puhul sobivamat viisi kommunikatsiooniks!
- Kuidas kriisiolukorras kommunikeerida positiivset brändisõnumit? Uuri inimese käest: mis on su ootus, su mure ning mis on suurim lootus. Kommunikatsioon väiksemates gruppides. LIsaks ühine KKK kõikidele. Tegutse kiiresti!
- Kuidas toetada töötajate isikliku ja eraelu tasakaalu? Töötamine kodus, paindlik tööaeg, tööajanormid (ei tohi olla rohkem tööd kui kokku lepitud). Kodus üksi nokitsedes ei sünni häid ideid. Meil ei ole töö- ja eraelu, meil on ainult üks elu ja peame seda jätkusuutlikult elama.
Infopesa: