Vaata, millised ideed kogusime kokku 8.veebruaril 2017 toimunud "Unistuste tööandja: 100 ideed" konverentsilt:
- Üks bränd, mis võtab enda alla tööandja, ettevõtte ja tootekogemuse.
- Äristrateegia (Business Strategy) elluviimiseks on vaja inimeste strateegiat (People Strategy).
- Tõmba paralleel: turundus=tööandja bränd, müük=värbamine, tootearendus=inimeste arendus.
- People always buy people!
- Seriously Playful – ole kõiges selles, mida teed tõsiselt mänguline! Tööandja brändi positsioneering on aluseks ettevõtte brändile.
- Kliendi teekonna faasid on samad, mis töötaja teekonnalgi: tekita huvi, värba, aita sisse elada, arenda ja motiveeri, suuna edasi.
- Huvi tekitamiseks: karjääripäev, mainefilm, karjäärileht, mainekampaania, karjääriraamat.
- Värbamiseks: värbamisfilm, raadioreklaam, värbamise “kit”, töökuulutus.
- Sisseelamiseks: esimene päev, e-õppe programm.
- Sisseelamine on muutumas kõige olulisemaks faasiks.
- Sisseelamise programmi lõpus teha test olemaks veendunud, et töötaja tegelikult omandas õpitu.
- Sisseelamise programm on hea ka olemasolevatele töötajatele, et nad saaksid end kurssi viia uute arengutega.
- Arendamiseks ja motiveerimiseks: sisekommunikatsioon, karjäärileht, juhtimispõhimõtted, sisemised karjäärilehed, tagasiside, kompetentsi arendus, saadikud, käitusmisjuhised, karjääripäev, mentorlus.
- Edasi suunamiseks: väljumisintervjuu, vilistlasprogramm.
- Oluline ei ole see, mida teeme, vaid kuidas.
- Volvost on saanud nn inimeste ettevõte, kes näitab inimesi, kes autot loonud on. Hea näide, kuidas tööandja bränd ja tarbijabränd kokku sulavad.
- Talendiboks IKEA poes, kus iga külastaja sai rääkida oma karjääri järgmistest sammudes. Hea võimendus leidmaks uusi töötajate kandidaate.
- Töötaja hoidmiseks on vaja: missioon ja suurem tähendus, autonoomsus, kompetentsuse tunne.
- Uue töötaja Kit.
- Poster “You have Spoken”, mis võtab lihtsalt kokku 4 asja, millega töötajad tagasiside uuringus rahul olid ja 4 asja, mis parandamist vajavad. Riputada igasse koridori ja töölaua juurde.
- Oluline ei ole mitte ainult sisu, vaid ka pakend: ühtlane ja eristuv visuaalne keel ja Tone of voice kogu tööandja brändi jaoks.
- Autentsus ja läbipaistvus on tööandja brändi olulised märksõnad.
- Boonusprogrammi kasutamine inimeste arendamiseks: analüüsi ja õpi teiste hotellide külastamise kogemusi (Hilton).
- Märka ja kujunda unistusi.
- Otsi teadlikult tasakaalu töö ja enesearendamise vahel.
- Koostöö teiste ettevõtetega tööandja boonuspakettide pakkumisel töötajatele: ühtne siseterviserada kontormajas, massöör, kes koib erinevates kontormaja kontorites jms.
- Defineeri Busy Season ja seda toetavad tegevused läbi oma põhiväärtuste (tervislikkus vms).
- Üks aastaläbi kestev töötajate kokkuliitmise projekt: nagu Saaremaa Ooperipäevad, millest tekib sisemise tööandja brändi alustala.
- Väärtuste sõnastamine nii, et need oleksid töökultuuri ning töökeele osa: impact vms väärtuste kasutamine.
- Missiooni arutelud sisemiste arvamusliidritega, kes mentordavad uusi tulijaid.
- Learn & Share programm.
- Loo töötajatele suunatud ettevõttesisene väljund, nt. uudiskiri.
- Loo keskkond, kus on töötajatel üle seatud ühised eesmärgid ning kus nad saavad üksteisele kaasa elada (HeiaHeia).
- Suuna HR ja turunduse info Smarp-i, kuhu kõik kokku koondub ning töötajatele korraga saadetakse.
- Head inimesed teavad häid inimesi, anna neile tööriistad, et nad ettevõttesse tuua.
- Erinevad sotsiaalmeediakanalid oma rolliga: kiisud-kutsud instas, FB ja TW fun+töö, LinkedIn=professionaalne.
- Employee training in Social media: tihti on vaja oskusi arendada, et inimesed jagaksid infot.
- Information finds us: kas meie inimesed tegelikult ka teavad, mis me teeme? Kuidas info neile jõuab ja kas ikka tõesti jõuab päris kõikideni?
- Kui info ei liigu sees, siis ei saa see liikuda ka välja. Kasuta sees Slack, Yammer vms programmi.
- Do not suck because of the industry: see, et teie valdkond ei ole atraktiivne, ei ole vabandust oma tööandja brändiga mitte tegelemiseks.
- Tööandja brändi loomine ei ole projekt, vaid teekond, mis võtab 6-10 aastat aega. Võidavad need, kes varem alustavad!
- Mõõda temperatuuri iga hommik 3 küsimust: millal rääkisid ülemusega viimati, kas sul on kõik vahendid oma töö tegemiseks, missugune on su energia tase täna+.
- Tööandja bränd ei ole personali asi, see on kõikide asi!
- Tööandja brändi võib luua nii alt üles kui ülalt alla. Ülalt alla luues on lihtsam eristuda.
- Kui võtta sihtgrupiks “alfad”, siis kuidas hoida neid kiire läbipõlemise ja kiire ebakompetentsuse piirile edutamise eest?
- Tõlgi väärtused kompetentside keelde ning värbamisel küsi küsimusi, mis just neid kompetentse puudutavad.
- Erinevates riikides tööandja brändi loomisel keskendu ühisosale, mitte erisustele. Erinevused tulenevad vaid kultuurilistest erisustest.
- Maakohta noorte inseneride toomiseks korraldada lahtiste uste päevi koolides.
- Vahva mõte: 35 klaasitehast korraldavad jalgpalli võistlust koos.
- Mida suurem kontroll, seda vähem hinnatakse inimest.
- Otsi kohta, kus tekib väärtus kliendi jaoks: kas auto juures on väärtuslikum see, et auto pidurid töötaksid või tegevjuhi töö? Miks siis tegevjuht saab rohkem palka kui pidurite disainija?
- Alusta sellest, mida kliendid tahavad (ägedaid autosid) ja siis jõua selleni, mida töötajatel vaja on, et seda luua.
- Hinda inimese arengut ja töö kompleksust selle asemel, et üritada neid juhtimistasanditesse jagada.
- Tööandja brändi mõõdikuna töölt puudumine ei ole õige mõõdik, oluline on mõõta panust.
- Ehita seinad, sest nii on kontoris parem töötada ja vastab paremini töötaja soovile (parem keskenduda) ning mitte ainult tööandja soovile (kulude kokkuhoid).
- Loo nn talendikasvatamise süsteem, mis töötab nii sisemiselt kui väliselt. Näiteks insenerid: oluline on arendada nii neid, kes juba Sul töötavad kui ka neid, kes veel tööl ei ole või kes on potentsiaalsed tagasitulejad.
- Kasuta intervjueerimisel neuroteadust, muidu on Su valik 50% ebatäpne.
- Töö ja töökohtade disain on oluline!
- Olulised asja töötaja jaoks (ja tavalised): töötasu, kiitus ja tunnustus, huvitav töö, mugav töökeskkond, usaldus, kasv, võimalused, head kolleegid. Vähem tavalised väljaütlemised: ei taha iga asja ettedikteerimist; ülemus, kes ei ole idioot; minu häält kuuldakse; selged tööülesanded; saan aru, mis muudab mu töö paremaks; kolleegid, kes ei ole idioodid; viisakust; töövahendid, mis töötavad; teha seda, milles ma hea olen.
- Tööandja brändi loomine: juhtidel on keeruline mõista ja seega saada aru, miks peab tööandja brändi investeerima ning kaastöötajad saavad aru kasust, aga ei kujuta ette, kuidas muuta.
- Turunda nii, et ka oma töötajatel on rõõm kõike jagada! Aita neil näidata iseennast töö tulemuse taga.
- Head inimesed teavad häid inimesi - anna neile tööriistad, et nad saaksid tuua ettevõttesse häid inimesi.
- Läbipaistvus paneb asjad tööle.
- Ole nähtav, loo HR-st mulje/pilte/vahendeid
- Tutvusta oma töötajatele erinevate kultuuride omapärasid, et nad teaksid kuidas erinevate rahvustega koos töötades hakkama saada.
- Tuntud brändiga alustades kujunda unistusi ja räägi nendest, leia töötajate näol oma sihtrühm, tutvusta neile ettevõtte kultuuri. Ära lase unistustel katki minna!
- Busy season special pakett (puuviljad, massaaž, sportlikud tegevused).
- Säti kööki väike jäätisekülmik koos „jätsipõssa“ e. usalduskassaga.
- Looge oma traditsioon, mis inimesi liidab (nt. mälumänguklubi, Office Olympics vms.).
- Lähene karjäärile personaalselt, mitte läbi tavapärase trepi-skeemi.
- Kui sa siin töötad – milline mõju sellega kaasneb?
- Läbi erinevate vaatenurkade lähenedes leiab midagi, mille alusel saab teha uue, täiesti eristuva kampaania.
- Töötaja saab mõne loodud väärtuse eest lisapuhkust.
- Defineeri, kuhu me tahame minna, uuri mida töötajad tunnevad, kus me oleme? Võrdluseks selgita välja, mida turg meist teab, see näitab kuidas potentsiaalsed töötajad meid tajuvad.
- Mõõda üritustel osalemisi, siseveebis artiklite lugemist, jne.
- Kuula võimalikult suurt auditooriumit kuid kasuta väikest meeskonda.
- Tee kõik võimalik, et inimesed Sinu ärist aru saaksid (N: selgita, kuidas arvestatakse kindlustusmakseid ka neile, kes sellega mitte kunagi kokku ei puutu).
- Parimaid nippe tööandja brändi ehitamiseks saab töötajatelt, eeskujulikest ettevõtetest, HR kommuunidest.
- Kuidas tekitada erinevaid sõnumeid eri sihtgruppidele? Räägi mõjust just sellele sihtgrupile ning kajasta statistikat, mis neid kõnetab.
- Kuidas jääda unistuste tööandjaks? Käi ajaga kaasas, muuda tegevus vastavalt keskkonna muutusele. Elu muutub, leia pidevalt midagi, millega silma paista.
- Pane kirja lugu, milles on oluline roll tööandja brändi kujunemisel.
- Koosta töötaate jaoks Basic-info, mida nad saavad saadikutena esitlustel, kohtumistel kasutada.
- Töötajate Instagrami konto, kus erinevad osakonnad kajastavad oma igapäevategevusi, on ühes Rootsi haiglas äärmiselt populaarne ning aitab inimestel teada, mida teised teevad.
- Loo ellujäämisrežiimi väärtused (Skeletoni näide: Get Sh*t Done, Push Boundaries, Use Good Judgement).
- Sisemisel edutamisel hinda inimese sobivust kõrgemale astmele, ära ole liialt optimistlik.
- Räägi oma väärtustest koguaeg - värbamisel, edutamisel, päeval ja öösel.
- Enne kui alustada tööandja brändinguga, küsi eri tasandi/piirkonna/staažiga töötajatelt, mis on see, miks nad siin tööandja juures töötavad ja mis neile org. juures meeldib.
- Traditsioonilised väärtused on ja jäävad oluliseks iga generatsiooni esindajatele.
- Väärtusta inimest ennast, siis saad eheda suhtluse.
- Suurepärased ideed ei tule juhtidelt või disaineritelt - need tulevad inimestelt. Ka juhid ja disainerid on inimesed.
- Kõik, mis kirja paned, pead suutma ära tõlkida, et see ka tõeliselt inimesteni jõuaks.
- Sa pead muutma organisatsioonikultuuri kui soovid luua brändi (kehtib juhul kui maine ja siseolukord vastavuses pole (smelly toilet)).
- Kui soovid midagi ära teha, pead läbi käima ja ära kuulma sadu inimesi.
- Juhtimistasandil tõusmine ei pruugi tähendada kõrgemat tasu, loevad muud oskused ja panused.
- Premeeri töötajaid personaalse edu asemel hoopis ettevõtte edu puhul, nii tekib töötajatel soov meeskonnana rohkem korda saata.
- Kaardista pidevalt töötajate motivatsiooni ja energiataset ning tee tulemuste põhjal uusi plaane.
- Hold no assholes, only good human beeings.
- Unistuste kujundamine algses faasis on oluline.
- Heategevus on järjest populaarsem tööandja brändi tööriist.
- Kasutame tekkinud melu ja tähelepanu ära uue nurga alt.
Infopesa: