fbpx 100 ideed konverentsilt Unistuste tööandja 2017 | Marketingi Instituut
09.02
2017

100 ideed konverentsilt Unistuste tööandja 2017

Vaata, millised ideed kogusime kokku 8.veebruaril 2017 toimunud "Unistuste tööandja: 100 ideed" konverentsilt:

  1. Üks bränd, mis võtab enda alla tööandja, ettevõtte ja tootekogemuse.
  2. Äristrateegia (Business Strategy) elluviimiseks on vaja inimeste strateegiat (People Strategy).
  3. Tõmba paralleel: turundus=tööandja bränd, müük=värbamine, tootearendus=inimeste arendus.
  4. People always buy people!
  5. Seriously Playful – ole kõiges selles, mida teed tõsiselt mänguline! Tööandja brändi positsioneering on aluseks ettevõtte brändile.
  6. Kliendi teekonna faasid on samad, mis töötaja teekonnalgi: tekita huvi, värba, aita sisse elada, arenda ja motiveeri, suuna edasi.
  7. Huvi tekitamiseks: karjääripäev, mainefilm, karjäärileht, mainekampaania, karjääriraamat.
  8. Värbamiseks: värbamisfilm, raadioreklaam, värbamise “kit”, töökuulutus.
  9. Sisseelamiseks: esimene päev, e-õppe programm.
  10. Sisseelamine on muutumas kõige olulisemaks faasiks.
  11. Sisseelamise programmi lõpus teha test olemaks veendunud, et töötaja tegelikult omandas õpitu.
  12. Sisseelamise programm on hea ka olemasolevatele töötajatele, et nad saaksid end kurssi viia uute arengutega.
  13. Arendamiseks ja motiveerimiseks: sisekommunikatsioon, karjäärileht, juhtimispõhimõtted, sisemised karjäärilehed, tagasiside, kompetentsi arendus, saadikud, käitusmisjuhised, karjääripäev, mentorlus.
  14. Edasi suunamiseks: väljumisintervjuu, vilistlasprogramm.
  15. Oluline ei ole see, mida teeme, vaid kuidas.
  16. Volvost on saanud nn inimeste ettevõte, kes näitab inimesi, kes autot loonud on. Hea näide, kuidas tööandja bränd ja tarbijabränd kokku sulavad.
  17. Talendiboks IKEA poes, kus iga külastaja sai rääkida oma karjääri järgmistest sammudes. Hea võimendus leidmaks uusi töötajate kandidaate.
  18. Töötaja hoidmiseks on vaja: missioon ja suurem tähendus, autonoomsus, kompetentsuse tunne.
  19. Uue töötaja Kit.
  20. Poster “You have Spoken”, mis võtab lihtsalt kokku 4 asja, millega töötajad tagasiside uuringus rahul olid ja 4 asja, mis parandamist vajavad. Riputada igasse koridori ja töölaua juurde.
  21. Oluline ei ole mitte ainult sisu, vaid ka pakend: ühtlane ja eristuv visuaalne keel ja Tone of voice kogu tööandja brändi jaoks.
  22. Autentsus ja läbipaistvus on tööandja brändi olulised märksõnad.
  23. Boonusprogrammi kasutamine inimeste arendamiseks: analüüsi ja õpi teiste hotellide külastamise kogemusi (Hilton).
  24. Märka ja kujunda unistusi.
  25. Otsi teadlikult tasakaalu töö ja enesearendamise vahel.
  26. Koostöö teiste ettevõtetega tööandja boonuspakettide pakkumisel töötajatele: ühtne siseterviserada kontormajas, massöör, kes koib erinevates kontormaja kontorites jms.
  27. Defineeri Busy Season ja seda toetavad tegevused läbi oma põhiväärtuste (tervislikkus vms).
  28. Üks aastaläbi kestev töötajate kokkuliitmise projekt: nagu Saaremaa Ooperipäevad, millest tekib sisemise tööandja brändi alustala.
  29.  Väärtuste sõnastamine nii, et need oleksid töökultuuri ning töökeele osa: impact vms väärtuste kasutamine.
  30. Missiooni arutelud sisemiste arvamusliidritega, kes mentordavad uusi tulijaid.
  31. Learn & Share programm.
  32. Loo töötajatele suunatud ettevõttesisene väljund, nt. uudiskiri.
  33. Loo keskkond, kus on töötajatel üle seatud ühised eesmärgid ning kus nad saavad üksteisele kaasa elada (HeiaHeia).
  34. Suuna HR ja turunduse info Smarp-i, kuhu kõik kokku koondub ning töötajatele korraga saadetakse.
  35. Head inimesed teavad häid inimesi, anna neile tööriistad, et nad ettevõttesse tuua.
  36. Erinevad sotsiaalmeediakanalid oma rolliga: kiisud-kutsud instas, FB ja TW fun+töö, LinkedIn=professionaalne.
  37. Employee training in Social media: tihti on vaja oskusi arendada, et inimesed jagaksid infot.
  38. Information finds us: kas meie inimesed tegelikult ka teavad, mis me teeme? Kuidas info neile jõuab ja kas ikka tõesti jõuab päris kõikideni?
  39. Kui info ei liigu sees, siis ei saa see liikuda ka välja. Kasuta sees Slack, Yammer vms programmi.
  40. Do not suck because of the industry: see, et teie valdkond ei ole atraktiivne, ei ole vabandust oma tööandja brändiga mitte tegelemiseks.
  41. Tööandja brändi loomine ei ole projekt, vaid teekond, mis võtab 6-10 aastat aega. Võidavad need, kes varem alustavad!
  42. Mõõda temperatuuri iga hommik 3 küsimust: millal rääkisid ülemusega viimati, kas sul on kõik vahendid oma töö tegemiseks, missugune on su energia tase täna+.
  43. Tööandja bränd ei ole personali asi, see on kõikide asi!
  44. Tööandja brändi võib luua nii alt üles kui ülalt alla. Ülalt alla luues on lihtsam eristuda.
  45. Kui võtta sihtgrupiks “alfad”, siis kuidas hoida neid kiire läbipõlemise ja kiire ebakompetentsuse piirile edutamise eest?
  46. Tõlgi väärtused kompetentside keelde ning värbamisel küsi küsimusi, mis just neid kompetentse puudutavad.
  47. Erinevates riikides tööandja brändi loomisel keskendu ühisosale, mitte erisustele. Erinevused tulenevad vaid kultuurilistest erisustest.
  48. Maakohta noorte inseneride toomiseks korraldada lahtiste uste päevi koolides.
  49. Vahva mõte: 35 klaasitehast korraldavad jalgpalli võistlust koos.
  50. Mida suurem kontroll, seda vähem hinnatakse inimest.
  51. Otsi kohta, kus tekib väärtus kliendi jaoks: kas auto juures on väärtuslikum see, et auto pidurid töötaksid või tegevjuhi töö? Miks siis tegevjuht saab rohkem palka kui pidurite disainija?
  52. Alusta sellest, mida kliendid tahavad (ägedaid autosid) ja siis jõua selleni, mida töötajatel vaja on, et seda luua.
  53. Hinda inimese arengut ja töö kompleksust selle asemel, et üritada neid juhtimistasanditesse jagada.
  54. Tööandja brändi mõõdikuna töölt puudumine ei ole õige mõõdik, oluline on mõõta panust.
  55. Ehita seinad, sest nii on kontoris parem töötada ja vastab paremini töötaja soovile (parem keskenduda) ning mitte ainult tööandja soovile (kulude kokkuhoid).
  56. Loo nn talendikasvatamise süsteem, mis töötab nii sisemiselt kui väliselt. Näiteks insenerid: oluline on arendada nii neid, kes juba Sul töötavad kui ka neid, kes veel tööl ei ole või kes on potentsiaalsed tagasitulejad.
  57. Kasuta intervjueerimisel neuroteadust, muidu on Su valik 50% ebatäpne.
  58. Töö ja töökohtade disain on oluline!
  59. Olulised asja töötaja jaoks (ja tavalised): töötasu, kiitus ja tunnustus, huvitav töö, mugav töökeskkond, usaldus, kasv, võimalused, head kolleegid. Vähem tavalised väljaütlemised: ei taha iga asja ettedikteerimist; ülemus, kes ei ole idioot; minu häält kuuldakse; selged tööülesanded; saan aru, mis muudab mu töö paremaks; kolleegid, kes ei ole idioodid; viisakust; töövahendid, mis töötavad; teha seda, milles ma hea olen.
  60. Tööandja brändi loomine: juhtidel on keeruline mõista ja seega saada aru, miks peab tööandja brändi investeerima ning kaastöötajad saavad aru kasust, aga ei kujuta ette, kuidas muuta.
  61. Turunda nii, et ka oma töötajatel on rõõm kõike jagada! Aita neil näidata iseennast töö tulemuse taga.
  62. Head inimesed teavad häid inimesi - anna neile tööriistad, et nad saaksid tuua ettevõttesse häid inimesi.
  63. Läbipaistvus paneb asjad tööle.
  64. Ole nähtav, loo HR-st mulje/pilte/vahendeid
  65. Tutvusta oma töötajatele erinevate kultuuride omapärasid, et nad teaksid kuidas erinevate rahvustega koos töötades hakkama saada.
  66. Tuntud brändiga alustades kujunda unistusi ja räägi nendest, leia töötajate näol oma sihtrühm, tutvusta neile ettevõtte kultuuri. Ära lase unistustel katki minna!
  67. Busy season special pakett (puuviljad, massaaž, sportlikud tegevused).
  68. Säti kööki väike jäätisekülmik koos „jätsipõssa“ e. usalduskassaga.
  69. Looge oma traditsioon, mis inimesi liidab (nt. mälumänguklubi, Office Olympics vms.).
  70. Lähene karjäärile personaalselt, mitte läbi tavapärase trepi-skeemi.
  71. Kui sa siin töötad – milline mõju sellega kaasneb?
  72. Läbi erinevate vaatenurkade lähenedes leiab midagi, mille alusel saab teha uue, täiesti eristuva kampaania.
  73. Töötaja saab mõne loodud väärtuse eest  lisapuhkust.
  74. Defineeri, kuhu me tahame minna, uuri mida töötajad tunnevad, kus me oleme? Võrdluseks selgita välja, mida turg meist teab, see  näitab kuidas potentsiaalsed töötajad meid tajuvad.
  75. Mõõda üritustel osalemisi, siseveebis artiklite lugemist, jne.
  76. Kuula võimalikult suurt auditooriumit kuid kasuta väikest meeskonda.
  77. Tee kõik võimalik, et inimesed Sinu ärist aru saaksid (N: selgita, kuidas arvestatakse kindlustusmakseid ka neile, kes sellega mitte kunagi kokku ei puutu).
  78. Parimaid nippe tööandja brändi ehitamiseks saab töötajatelt, eeskujulikest ettevõtetest, HR kommuunidest.
  79. Kuidas tekitada erinevaid sõnumeid eri sihtgruppidele? Räägi mõjust just sellele sihtgrupile ning kajasta statistikat, mis neid kõnetab.
  80. Kuidas jääda unistuste tööandjaks? Käi ajaga kaasas, muuda tegevus vastavalt keskkonna muutusele. Elu muutub, leia pidevalt midagi, millega silma paista.
  81. Pane kirja lugu, milles on oluline roll tööandja brändi kujunemisel.
  82. Koosta töötaate jaoks Basic-info, mida nad saavad saadikutena esitlustel, kohtumistel kasutada.
  83. Töötajate Instagrami konto, kus erinevad osakonnad kajastavad oma igapäevategevusi, on ühes Rootsi haiglas äärmiselt populaarne ning aitab inimestel teada, mida teised teevad.
  84. Loo ellujäämisrežiimi väärtused (Skeletoni näide: Get Sh*t Done, Push Boundaries, Use Good Judgement).
  85. Sisemisel edutamisel hinda inimese sobivust kõrgemale astmele, ära ole liialt optimistlik.
  86. Räägi oma väärtustest koguaeg - värbamisel, edutamisel, päeval ja öösel.
  87. Enne kui alustada tööandja brändinguga, küsi eri tasandi/piirkonna/staažiga töötajatelt, mis on see, miks nad siin tööandja juures töötavad ja mis neile org. juures meeldib.
  88. Traditsioonilised väärtused on ja jäävad oluliseks iga generatsiooni esindajatele.
  89. Väärtusta inimest ennast, siis saad eheda suhtluse.
  90. Suurepärased ideed ei tule juhtidelt või disaineritelt - need tulevad inimestelt. Ka juhid ja disainerid on inimesed.
  91. Kõik, mis kirja paned, pead suutma ära tõlkida, et see ka tõeliselt inimesteni jõuaks.
  92. Sa pead muutma organisatsioonikultuuri kui soovid luua brändi (kehtib juhul kui maine ja siseolukord vastavuses pole (smelly toilet)).
  93. Kui soovid midagi ära teha, pead läbi käima ja ära kuulma sadu inimesi.
  94. Juhtimistasandil tõusmine ei pruugi tähendada kõrgemat tasu, loevad muud oskused ja panused.
  95. Premeeri töötajaid personaalse edu asemel hoopis ettevõtte edu puhul, nii tekib töötajatel soov meeskonnana rohkem korda saata.
  96. Kaardista pidevalt töötajate motivatsiooni ja energiataset ning tee tulemuste põhjal uusi plaane.
  97. Hold no assholes, only good human beeings.
  98. Unistuste kujundamine algses faasis on oluline.
  99. Heategevus on järjest populaarsem tööandja brändi tööriist.
  100. Kasutame tekkinud melu ja tähelepanu ära uue nurga alt.
Kommenteeri meie Facebooki lehel